رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • پنجشنبه 12 اسفند 1395 - 15:53
  • کد خبر : 5654
  • تئاتر
  • چاپ خبر : حسادتی برای همه دوران
اجرای نمایش "پاپا اتللو" در تالار مولوی

حسادتی برای همه دوران

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “پاپا اتللو” با اقتباس آزاد از نمایشنامه “اتللو” شاهکار “ویلیام شکسپیر” به نویسندگی فرزین نوبرانی و کارگردانی سحر جمالی و فرزین نوبرانی، هر شب ساعت ۱۹:۰۰ تا ۱۳ اسفند ماه در سالن کوچک مولوی به روی صحنه میرود و پس از پایان جشنواره تجربه اجرای آن مجدداً از ۲۰ اسفند ماه […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “پاپا اتللو” با اقتباس آزاد از نمایشنامه “اتللو” شاهکار “ویلیام شکسپیر” به نویسندگی فرزین نوبرانی و کارگردانی سحر جمالی و فرزین نوبرانی، هر شب ساعت ۱۹:۰۰ تا ۱۳ اسفند ماه در سالن کوچک مولوی به روی صحنه میرود و پس از پایان جشنواره تجربه اجرای آن مجدداً از ۲۰ اسفند ماه از سر خواهد گرفته شد.

“پاپا اتللو” به عنوان دومین تجربه فرزین نوبرانی بعد از نمایش “ماما یرما” در عرصه کارگردانی تئاتر؛ داستان بوکسور میانسالی را روایت میکند که با دختر جوانی به نام “دزدمونا” ازدواج کرده. در این بین دوست چندین ساله اتللو، “یاگو” از اینکه او مدیر برنامه های اتللو نشده ناراحت است و قصد انتقام گرفتن از او را دارد.

نوبرانی درباره دلایل انتخاب این سبک نمایشنامه به سینماخانه گفت: «نگاه من یک نگاه فرم گرایی در کارگردانی است، به همین دلیل بیشتر سعی می‌کنم به سراغ متن هایی بروم که بشود آنها را تبدیل به یک نمایش سوررئالیستی کرد. مثل “یرما” ، “اتللو” و “مکبث” که قصد دارم برای کار بعدی به سراغ این متن برم.»

نوبرانی ادامه داد: «فعلا قصد ندارم به سراغ نمایش رئالیسم بروم و در حال حاضر بر اساس نظریه “آشنا زدایی” “ویکتور شکلوفسکی” دارم پیش میروم. دوست دارم وقتی تماشاگر به دیدن نمایش من می آید با یک نمایش و نگاه متفاوت و خلاق رو به رو شود که در آن از وسایل روزمره به شکل دیگری استفاده می‌شود و فرم جدیدی را در کار ببیند و از دیدن این تفاوت ها لذت ببرد.»

نگاه سورئالیستی که کارگردان به کار دارد و میزانسن هایی که حرکت دوربین در سینما را تداعی میکند؛ نشان از خلاقیت کارگردان این نمایش است. همچنین بازی خوب بازیگران مرد این نمایش باعث جذابیت بیشتر کار شده است اما نمایش احتیاج به پرداخت بیشتری دارد که با توجه به هوشمندی و خلاقیت کارگردان، انتظار میرود که تا شروع دوباره اجرا، فرصت بیشتری برای  پرداخت وجود داشته باشد.

امیر فراهانی، بازیگر نقش اتللو درباره تفاوت این نقش و تجربه قبلی خود در ایفای نقش “خوان” در نمایش “ماما یرما” به سینماخانه گفت: «خوان یک شخصیت آرام و سرد و بی روح بود ولی اتللو یک انسان برون ریز هست. این خاصیت یک بوکسر است که خشن دیده می‌شود ولی در عین حال انسان خشنی نیست. برای خود من هم که یک انسان برون گرا و اهل ورزش هستم بازی در نقش اتللو کار راحت تری بود.»

در این نمایش علاوه بر امیر فراهانی، فرزاد برهمن، شبنم اسکندری، عباس علیرضا، مرسده افشاری پور، امیرمحمد تاتاری و شایان رحمانی نقش آفرینی میکنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از، تهیه کننده: مهرداد بها الدینی، طراح صدا و موسیقی: علی کلانتری، گروه موسیقی: مهتاب دهاقین و کوشان هاشمی فرد، دستیار هنری کارگردان: مژده افسری، طراح صحنه: فرزین نوبرانی، طراح گریم: سمیه فراهانی، طراح لباس: نسیم ملکی، طراح نور: امیر فراهانی و سحر جمالی، مدیر صحنه: معین رحیمی، دستیار صحنه: شایان رحمانی، روابط عمومی و تبلیغات مجازی: فریبا جدیدی

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان – عکاس: پگاه آقامیرزایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار