رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • سه شنبه 17 اسفند 1395 - 10:15
  • کد خبر : 5880
  • تئاتر
  • چاپ خبر : جسم یا روح مریض در “بازگشت به خانه”
بازگشت به خانه
نمایش "بازگشت به خانه" در تماشاخانه ارغنون

جسم یا روح مریض در “بازگشت به خانه”

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “بازگشت به خانه” اثر “هارولد پینتر” و به دراماتورژی و کارگردانی “رامین معصومیان” و “فرید قادرپناه” از ۱۵ بهمن الی ۲۰ اسفند، ساعت ۲۱:۱۵ در تماشاخانه ارغنون واقع در خیابان نوفل لوشاتو به روی صحنه میرود. داستان این نمایش درباره خانواده ای است که پدر خانواده زن خود را به دلیل خیانت […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “بازگشت به خانه” اثر “هارولد پینتر” و به دراماتورژی و کارگردانی “رامین معصومیان” و “فرید قادرپناه” از ۱۵ بهمن الی ۲۰ اسفند، ساعت ۲۱:۱۵ در تماشاخانه ارغنون واقع در خیابان نوفل لوشاتو به روی صحنه میرود.

داستان این نمایش درباره خانواده ای است که پدر خانواده زن خود را به دلیل خیانت کشته است. “تئودور”، پسر بزرگ خانواده، که شاهد ماجرا بوده از خانه فرار میکند. حال شش سال از آن ماجرا گذشته و تئودور به همراه همسرش به آن خانه بازگشته تا دوباره با پدر و برادرهایش ملاقات کند اما…

نمایش به صورت سوررئالیسم اجرا میشود. از دکور و گریم گرفته تا نوع بازی بازیگران، همه یک فضای سوررئالیست را به تماشاگر نشان میدهد. با استفاده از همین فضا، میزانسن های دقیق و استفاده درست از موسیقی، کارگردان‌های نمایش توانسته اند حس و حال عجیب و بعضا ترسناک داخل این خانواده را به تماشاگر انتقال بدهند.

رامین معصومیان درباره دلیل انتخاب این متن به سینما خانه گفت:«نمایشنامه “بازگشت به خانه” از نمایشنامه های مهم هارولد پینتر است که در جهان اجراهای فراوانی از آن به روی صحنه رفته و حتی از روی آن فیلم و انیمیشن هم ساخته اند ولی در ایران این متن تا حالا کار نشده بود. همچنین علاقه شخصی ما هم کار کردن متن های هارولد پینتر است زیرا بیشتر به مسائل خانواده و هنجار ها و ناهنجاریهای داخل خانواده میپردازد که دغدغه ما نیز هست.»

لاله اسکندری، بازیگر سینما و تلویزیون، که مهمان ویژه این اجرا بود درباره این نمایش به سینما خانه گفت:«تبریک میگم به کارگردانان و اعضای گروه که به خوبی توانستند فضای پوچی داخل متن را به تماشاگر نشان بدهند. خوشحالم که میبینم گروه های جوان فعال هستند و امیدوارم که فضایی فراهم بشود تا اینگونه گروه های جوان بتوانند کار کنند.»

سینماخانه/ خبرنگار: فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار