رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 20 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May

نوروز هم مانند بسیاری از مناسبت های دیگر سهمی در فیلم های سینمای ایران داشته که البته نسبت به بسیاری از ایام دیگر این نقش پررنگ تر بوده است و فیلمسازان به فراخور داستانشان به روزهای آغازین سال جدید پرداخته اند. این پرداخت یا در حد تقارن زمان روایت داستان با نوروز بوده و یا […]

نوروز هم مانند بسیاری از مناسبت های دیگر سهمی در فیلم های سینمای ایران داشته که البته نسبت به بسیاری از ایام دیگر این نقش پررنگ تر بوده است و فیلمسازان به فراخور داستانشان به روزهای آغازین سال جدید پرداخته اند. این پرداخت یا در حد تقارن زمان روایت داستان با نوروز بوده و یا بستر اصلی فیلمنامه بوده است.

به نظر بسیاری از کارشناسان سینما این فیلم از شاخص ترین آثار سینمای ایران است که آداب و رسوم تحویل سال را به درستی به تصویر کشیده است. از نشستن کنار سفره هفت سین تا خواندن دعای تحویل سال نو و شلیک توپ که با اشراف علی حاتمی به آداب و رسوم کشورمان روایت می شود.

توپ تحویل سال در فیلم «کمال‌الملک» به کارگردانی علی حاتمی به صدا در می‌آید و با خواندن دعای تحویل سال توسط ناصر‌الدین‌ شاه که نقش آن راعزت‌الله انتظامی بازی می‌کند، حلول سال ۱۳۱۳ اعلام می‌شود.

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار