رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با بیان این مطلب که بنیاد سینمایی فارابی می‌تواند نقش حمایتی مهمی در زمینه رشد و نشر کتاب‌های تخصصی سینمایی داشته باشد، تأکید کرد: توجه فارابی به حوزه نشر، قابل ستایش است. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، دکتر قادر آشنا، معاون […]

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با بیان این مطلب که بنیاد سینمایی فارابی می‌تواند نقش حمایتی مهمی در زمینه رشد و نشر کتاب‌های تخصصی سینمایی داشته باشد، تأکید کرد: توجه فارابی به حوزه نشر، قابل ستایش است.
به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، دکتر قادر آشنا، معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی درباره سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب، بزرگ‌ترین رویداد کشور است که اعتبار بالایی دارد و با وجود همه مشکلات، بزرگترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می‌شود. بنابراین حضور در این نمایشگاه، از اعتبار مادی و معنوی بسیاری برخوردار است.
او با بیان اینکه نمایشگاه فرصت مناسبی برای ناشران به‌شمار می‌آید، اظهار کرد: در این بستر، انتشار کتاب‌های جدید، مقدم بر نشر آثار قدیمی است، از این‌رو نهادهایی چون بنیاد سینمایی فارابی که کارهای بزرگی در حوزه فیلم و نشر انجام داده است، می‌بایست از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.
آشنا درباره گستره فعالیت بنیاد سینمایی فارابی در حوزه نشر ادامه داد: فارابی می‌تواند نقش حمایتی مهمی در زمینه رشد و نشر کتاب‌های تخصصی سینمایی داشته باشد. مدیریت جدید بنیاد نیز با درک این مهم، اهتمام ویژه‌ای به حوزه نشر دارد که قابل ستایش است. همچنین فارابی در تلاش است تا با همراهی سازمان سینمایی، اقدام به انتشار نشریه پژوهشی کند.
او در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارزیابی خود از انتشار کتاب‌های تخصصی در حوزه سینما گفت: خوشبختانه تلاش زیادی در این حوزه شده و ناشران در عرصه‌های مختلف آثار ارزشمندی را عرضه کرده‌اند که البته از نظر من انتشار کتب دانشگاهی در اولویت است.
معاون توسعه سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه در حوزه سینما به کتاب‌های مرجع بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم موانع و نواقص را برطرف کنیم، افزود: خوشبختانه دانشگاه‌ها نیز به استفاده از کتابهای مرجع اهمیت بیشتری می‌دهند.
آشنا در خاتمه بر نقش مهم و راهبردی بنیاد سینمایی فارابی در حوزه نشر کتاب‌های مرجع تاکید کرد: با توجه به نقش حمایتی فارابی در حوزه تولید آثار ارزشمند و راهبردی در سینمای ایران، امروز بنیاد می‌تواند نقش حمایتی خود را در عرصه انتشار کتاب‌های مرجع سینمایی نیز بروز دهد.
اضافه می‌شود: انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در شبستان اصلی مصلای تهران، سالن ۳، راهروی شماره ۱۵، غرفه شماره ۲۷۵ از امروز تا ۲۹ اردیبهشت ماه پذیرای خانواده سینما، اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و عموم علاقمندان هنر هفتم است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار