رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 3 June

اسفند ۱۳۹۵ ۹ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

بزرگترین تراژدی تاریخ جنگ است

روایت پژمان عبدی از کلاه آهنی ها / به بهانه تمدید اجرا تا ۲۷ اسفند

به گزارش سینماخانه؛ این روزها نمایش “برای کلاه آهنی ها” در “تماشاخانه باران” به نشانی خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲ در حال اجرا می‌باشد. این نمایش که اجرای خود را از ۱۴ بهمن آغاز نموده؛ به علت استقبال تماشاگران در دو نوبت تمدید و تا ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۵ ، هر شب […]


حمیدرضا آذرنگ: شرط گذاشتند که حرفت را پس بگیر تا پولت را بدهیم!

حمیدرضا آذرنگ بازیگری که سابقه سالها کار در تئاتر را دارد در سالهای اخیر فعالیتهای بیشتری در سینما داشته است و همین امسال چندین فیلم در جشنواره داشت؛ از «آذر» و «۲۱ روز بعد» گرفته تا «آباجان» و البته «دعوتنامه». آذرنگ اما از حضور در «دعوتنامه» به کارگردانی و تهیه کنندگی مهرداد فرید دلخور بود و […]


با همکاری موسسه رویدادهای مهندسی صبا و خانه گفتمان شهر و معماری

دانشجویان معماری و معماران به تماشای مستند «خونه» می‌روند

فیلم “خونه” به کارگردانی خدایار قاقانی و به تهیه‌کنندگی مشترک خدایار قاقانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سینماهای گروه هنر و تجربه در حال اکران است و این امکان فراهم شده معماران و دانشجویان حوزه معماری از این فیلم دیدن کنند. به نقل از روابط عمومی فیلم مستند «خونه»، این فیلم مستند […]


نمایش مستند «A157» در جشنواره بین‌المللی فیلم «باف» سوئد

مستند «A157» در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم باف سوئد به نمایش درمی‌آید. مستند «A157» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم باف سوئد به نمایش در خواهد آمد. نمایش این فیلم در روز دوم جشنواره، اول فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵ ظهر به وقت محلی خواهد بود. پیش از این، […]


داود هاشمی گفت:

تصویربرداری «پرستاران» تا اواخر اردیبهشت۹۶/ مستند پزشکی نمی‌سازیم

تهیه کننده سریال «پرستاران» اعلام کرد که ضبط آن تا اواخر اردیبهشت سال ۹۶ پایان می یابد. داود هاشمی درباره سریال «پرستاران» که تصویربرداری آن همزمان با پخش از شبکه یک ادامه دارد، گفت: این سریال در حال حاضر توسط شهرام شاه حسینی در حال کارگردانی است و ما تاکنون ۷۰۰ درصد از آن را […]


برپایی «آیین چراغ خاموشی نیست» به یاد هنرمندان درگذشته سال ۱۳۹۵

مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال ۱۳۹۵ با عنوان «آیین چراغ خاموشی نیست» چهارشنبه ۱۸ اسفند در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود. مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال ۱۳۹۵ با عنوان «آیین چراغ خاموشی نیست» چهارشنبه ۱۸ اسفند از سوی خانه‌ هنرمندان ایران با همکاری شهرداری تهران در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود. در این مراسم که […]


«پیشخدمت» جایزه فیلم مستقل لندن را برد

جایزه بهترین انیمیشن کوتاه از جوایز فیلم مستقل لندن به «پیشخدمت» ساخته فرنوش عابدی رسید. به نقل از سایت جایزه، در رقابت جوایز فیلم مستقل لندن جایزه بهترین انیمیشن کوتاه ماه فوریه به انیمیشن ایرانی «پیشخدمت» به کارگردانی فرنوش عابدی از ایران رسید. این جوایز هر ماه بهترین‌های جهان را انتخاب می‌کند. هدف از اهدای این […]


«کلاه قرمزی» با تغییرات در دکور می‌آید/ یک حیاط اضافه می‌شود

مجید میرفخرایی طراح دکور و صحنه پیشکسوت از همکاری خود با ایرج طهماسب و اضافه شدن یک دکور دیگر به برنامه «کلاه قرمزی» خبر داد. مجید میرفخرایی با اشاره به طراحی صحنه و دکور مجموعه «کلاه قرمزی» که سال هاست آن را بر عهده دارد، گفت: همانطور که می دانید من سال هاست در همکاری با […]


«۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» نوروز اکران می شود

«۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» به کارگردانی سیف الله صمدیان به عنوان نخستین فیلم اکران نوروزی گروه «هنر وتجربه» معرفی شد. «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف الله صمدیان به عنوان نخستین فیلم اکران نوروزی «هنر و تجربه» در ایام نوروز در سینماهای این گروه اکران می شود. […]


زمان «شماره ۱۷ سهیلا» یک دقیقه اضافه می‌شود

تهیه‌کننده فیلم «شماره ۱۷ سهیلا» از شرکت نکردن این فیلم در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر خبر داد. سیدامیر سیدزاده تهیه کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری گفت: با توجه به اینکه به زودی حضور این فیلم در جشنواره های جهانی آغاز می شود، هنوز هیچ برنامه ای برای اکران […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی