رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • پنجشنبه 17 فروردین 1396 - 11:06
  • کد خبر : 6796
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نمایش “مرگ آسید کاظم” در سالن سایه به روی صحنه رفت

به گزارش سینما خانه؛ اجرای نمایش “مرگ آسید کاظم” در سالن “سایه” مجموعه تئاتر شهر از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و تا یکم اردیبهشت، هر روز ساعت ۲۰:۰۰ به روی صحنه خواهد رفت. این نمایش، اقتباسی است از نمایشنامه معروف “آسید کاظم” نوشته  مرحوم “محمود استاد محمد” و به نوعی به ادامه آن داستان می […]

به گزارش سینما خانه؛ اجرای نمایش “مرگ آسید کاظم” در سالن “سایه” مجموعه تئاتر شهر از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و تا یکم اردیبهشت، هر روز ساعت ۲۰:۰۰ به روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش، اقتباسی است از نمایشنامه معروف “آسید کاظم” نوشته  مرحوم “محمود استاد محمد” و به نوعی به ادامه آن داستان می پردازد.

۳۰ سال پس از اتفاقات نمایشنامه “آسید کاظم” ،  آسید کاظم فوت شده است؛ “آسید محمود”، پسر آسید کاظم که حالا وارث تمام مغازه های وی هست؛ تصمیم گرفته مغازه ها را تخریب و پاساژ بسازد. در این میان “ممد ریزه” و “محسن هاپی” و “اسی قصاب” و “مسعود، پسر شاه رجب”، که مستاجرهای وی هستند می خواهند مانع این کار شوند و این باعث درگیری و تنش بین این افراد می‌شود. در این نمایش کارگردان سعی کرده تا علاوه بر حفظ فضای رئالیستی و لحن دیالوگ های نمایش آسید کاظم؛ شخصیت های نمایش را به فضای مدرن امروزی آورده و بین فضای سنتی و مدرن تعادل ایجاد کند.

 

“محمد محقق منتظری” کارگردان این نمایش درباره نحوه انتخاب این متن به سینماخانه گفت: “احسان بدخشان” نویسنده نمایشنامه “مرگ آسید کاظم” ، با توجه به علاقه من به متون اقتباس شده از ادبیات نمایشی و داستانی ایران؛ نوروز سال ۹۵ ایده اقتباس از نمایشنامه آسید کاظم رو با من مطرح نمود. پس از آن درباره قصه و کاراکترهای آن شروع به تحقیق کردیم وتقریباً پس از دو ماه به نسخه اولیه متن رسیدیم.

در شب افتتاحیه این نمایش “مانا استاد محمد”، فرزند مرحوم محمود استاد محمد، پس از تماشای نمایش عنوان کرد: “اگر پدرم زنده بود و به دیدن این نمایش می‌آمد حتماً برایش جذاب بود و از دیدن آن لذت می‌برد.”

در این نمایش؛ هادی افشار، احمد لشینی، ابوذر ساعدی، وحید نفر و مهرداد ضیایی ایفای نقش می پردازند.

دیگر عوامل این اجرا عبارتند از، طراح صحنه: حسین توازنی زاده، آهنگساز: مهدی وکیلی، طراح لباس: ساجده شمس، طراح و مجری گریم: امیر قادری، طراح نور: شاهین رحمانعلی، طراح گرافیک: سید محمد مساوات، عکاس: کاوه کاظم زاده و وحید علیمردانی، نورپرداز: مسلم رضایی، صدابردار: روزبه کمالی، دستیار کارگردان: سینا همای، مدیران صحنه: رانا افشار و ساناز کوهی فرد، منشی صحنه: آرزو باقری، دستیار لباس: ارشک میم سین، مشاور رسانه: مریم رودبارانی، ساخت تیزر: سینا همای

سینما خانه / خبرنگار: فرشید حاجیان – عکاس: هادی صفی زاده

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار