رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به گزارش سینماخانه؛ جشنواره جهانی فجر امروز اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. در این روز بیش از ۴۰ فیلم در ده سالن سینمایی به نمایش درآمدند. حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاخ جشنواره “سید رضا صالحی امیری” ضمن حضور در پردیس سینمایی چارسو از قسمت های مختلف […]

به گزارش سینماخانه؛ جشنواره جهانی فجر امروز اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. در این روز بیش از ۴۰ فیلم در ده سالن سینمایی به نمایش درآمدند.

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاخ جشنواره

“سید رضا صالحی امیری” ضمن حضور در پردیس سینمایی چارسو از قسمت های مختلف کاخ جشنواره بازدید کرد. وی برگزاری این جشنواره را اعتباری برای نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

افتتاح بخش زیتون های زخمی

در روز اول جشنواره، بخش “زیتون های زخمی” توسط “محمد مهدی حیدریان”، رئیس سازمان سینمایی افتتاح شد. در این بخش تعدادی از فیلم های فیلمسازان ایرانی و عراقی به نمایش گذاشته می شود.

برگ جان جهانی شد

فیلم “برگ جان” نیز برای اولین بار به نمایش عموم درآمد. در مراسم معرفی این فیلم عوامل این فیلم از جمله کارگردان فیلم “ابراهیم مختاری” و بازیگر آن “سعید پور صمیمی” حضور داشتند.

 

حضور تهیه کننده فیلم های میشل هانکه و بهمن فرمان آرا در دارالفنون

“ویت هایدوشکا” از تهیه کنندگان مطرح سینمای آلمان و “بهمن فرمان آرا” نیز برای برگزاری کلاس در دارالفنون حضور داشتند.

بازار فجر آغاز به کار کرد

بازار بین المللی فیلم فجر نیز کار خود را آغاز کرد. این بازار جهت معرفی، عرضه، خرید و فروش محصولات شرکت های فیلمسازی ایرانی و خارجی برگزار می گردد. در این بازار که تا ششم اردیبهشت ادامه دارد ۹۶ شرکت مختلف از کشورهای مختلف شرکت دارند.

دو فیلم به سانس ویژه رفتند

به دلیل استقبال زیاد تماشاگران نیز دو فیلم “Creepy” به کارگردانی “کیوشی کوروساوا” و “The Unknown Girl”  به کارگردانی “برادران واردن” در سانس دوم نیز به نمایش درآمدند.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

سینماخانه/ خبرنگار: فرشید حاجیان – عکاس: هادی صفی زاده

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار