رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما از راه‌اندازی لیگ سراسری مشاعره با همکاری ۳۳ شبکه استانی و شبکه سراسری «شما» خبر داد. با پیشنهاد علی دارابی معاون رسانه ملی در امور استان‌ها لیگ سراسری مشـاعره با حضور استادان، صاحبنظران و علاقمندان به شعر و شاعری با اقدام هماهنگ ۳۳ شبکه استانی برگزار خواهد شد. […]

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما از راه‌اندازی لیگ سراسری مشاعره با همکاری ۳۳ شبکه استانی و شبکه سراسری «شما» خبر داد.

با پیشنهاد علی دارابی معاون رسانه ملی در امور استان‌ها لیگ سراسری مشـاعره با حضور استادان، صاحبنظران و علاقمندان به شعر و شاعری با اقدام هماهنگ ۳۳ شبکه استانی برگزار خواهد شد.

به این ترتیب دستورالعمل لازم به تمام شبکه‌های استانی ابلاغ شده و اهالی شعر و ادب در هر یک از استان‌ها در این جشنواره بزرگ شرکت می‌کنند و به این نحو، شناسایی و پرورش استعدادهای جدید زبان و ادبیات فارسی در اقصی نقاط کشور صورت می‌گیرد. مسابقه مشاعره در تک تک استان‌ها برگزار و برگزیدگان از هر استان به شبکه سراسری شما معرفی می‌شوند تا در سطح ملی به رقابت بپردازند.

به گفته علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما، طرحی با این وسعت، منجر به برگزاری جشنواره ملی مشاعره خواهد شد.

وی افزود: دوره پایانی مشاعره بین منتخبان استان‌ها در شبکه سراسری شما برگزار می‌شود و در پایان «لیگ سراسری مشاعره» برگزیده نهایی خود را خواهد شناخت.

دارابی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اهمیت و کاربرد زبان فارسی تاکید فروان داشته‌اند بنابراین این مساله باید از راه‌های گوناگون مورد توجه قرار گیرد که تهیه برنامه‌ای‌ با محوریت «مشاعره» در این زمینه اهمیت دو چندان دارد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه شعر و شاعری در فرهنگ ایران زمین جایگاه مهمی داشته است، گفت: از این راه می‌توان در برابر تهاجم فرهنگی و تغییرات ناخواسته و مضرّ زبان فارسی ایستادگی کرد.

وی تصریح کرد: رسانه ملی طی دوره‌های مختلف، اهتمام ویژه‌ای در این حوزه داشته و از زمانی که تعداد شبکه‌های تلویزیونی از دو کانال فراتر نمی‌رفت تا امروز که با طیف وسیعی از شبکه‌های مختلف سراسری، استانی و ماهواره‌ای مواجهیم، همواره ویژه برنامه‌های تخصصی گوناگون با موضوع شعر در رسانه ملی تولید شده‌اند که در هر مقطع با استقبال بینندگان خاص و عام مواجه بوده‌ایم.

دارابی در پایان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت ده‌ها شبکه استانی در تولید برنامه تلویزیونی با محوریت مشاعره و سوق دادن همه برنامه‌ها به یک شبکه سراسری، طرح عظیمی است که در حقیقت منجر به برگزاری جشنواره سراسری مشاعره خواهد شد و به طور حتم شور و اشتیاق فراوانی در کشور و در بین مردم استان‌ها ایجاد خواهد کرد. به منظور سیاست‌گذاری و نظارت بر حُسن اجرای برنامه‌ها، علاوه بر حوزه‌های طرح و تولید و برنامه‌سازی، اتاق فکر و مرکز هدایت با هدف نظارت و تقویت محتوایی و اجرایی نیز با حضور کارشناسان خبره شورای شعر و موسیقی و استادان و بزرگان شعر و ادبیات برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار