رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم سلامت؛ دومین جشنواره فیلم “سلامت” در حالی کار خود را آغاز کرده است که علاوه بر برخورداری از تنوع برنامه های سینمایی، دارای کارگاههای تخصصی متعددی برای طرح موضوعات مربوط به”سلامت” و بحث و تبادل نظر پیرامون آن است. اگرچه برپایی اینگونه کارگاهها و […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم سلامت؛ دومین جشنواره فیلم “سلامت” در حالی کار خود را آغاز کرده است که علاوه بر برخورداری از تنوع برنامه های سینمایی، دارای کارگاههای تخصصی متعددی برای طرح موضوعات مربوط به”سلامت” و بحث و تبادل نظر پیرامون آن است.

اگرچه برپایی اینگونه کارگاهها و نشست های تخصصی به یک رویه ثابت در شکل گیری جشنواره های فرهنگی هنری کشور تبدیل شده است، اما تجربه سال گذشته”فیلم سلامت” و حضور صاحبنظران و سرفصل برخی موضوعات مطروحه در هم اندیشی های امسال، حاکی از طراحی و برنامه ریزی مدون و دقیق تری نسبت به وضعیت مشابه در چنین رویدادهایی دارد.

جشنواره سلامت که از همان ابتدا بنا را بر توسعه تعاملات میان فعالان این حوزه و سینماگران و برنامه سازان تصویری با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه قرار داده است در این دوره تلاش نموده با پرهیز از دامن زدن به برخی حواشی از طریق گسترش آموزش همگانی و بهره مندی از رسانه ها و ابزار هنری، شرایط را برای تحقق بیشتر اهداف عالی خود فراهم‌ نماید.

هدف گذاری کارشناسی و مطالعه شده و به تبع آن بکارگیری روش های نوین اجرایی با کمترین هزینه ها و تلاش برای عدم تداخل موضوعات فرعی با افق از پیش تعیین شده برای یک جشنواره سینمایی، میتواند مهمترین عامل برای موفقیت یک رویداد هنری باشد تا در یک شرایط کاملا بدیهی بتواند نظر مخاطبان هدف خود را تا حد قابل قبولی جلب نماید؛ و با مروری بر عملکرد جشنواره فیلم سلامت میتوان به جرات اذعان داشت که موسسه آوای هنر سلامت و وزارت بهداشت در این مسیر به خوبی ظاهر شده اند.

نکته دیگری که میتوان در تحلیل این جشنواره بیان داشت نحوه انتخاب آثار سینمایی در آن است که به جهت موضوعیت جشنواره و گره خوردن سلامت آحاد جامعه با آن، از نادر رویدادهای سینمایی ست که در آن خطا و به تعبیری برخی ملاحظات غیرسینمایی در آن ‌مشاهده می شود؛ به بیانی واضح تر، مردم در این جشنواره صرف نظر از برخی اعمال سلیقه های فردی و غیرکارشناسی با فیلم هایی روبرو هستند که تامل در آنها بی شک هر بیننده ای را به تفکری مضاعف پیرامون سلامت فردی و جامعه معطوف میسازد.

در حالیکه سلامت روانی و اخلاقی شهروندان به واسطه بسیاری از آسیب های اجتماعی و یا برنامه ریزی های نادرست برخی مدیران دستگاههای مختلف همواره در معرض خطر بوده و رشد روزافزون بیماری های روحی و روانی در کشور به شدت نگران کننده شده است، رسانه ها و از جمله هنر صنعت سینما یکی از موثرترین ابزاریست که میتواند اطلاعات و آگاهی های لازم را به مخاطبان ارائه داده و از این طریق شرایط بهبود وضعیت مورد اشاره را فراهم سازد.

جشنواره فیلم سلامت به عنوان یکی از مهمترین و ضروری ترین جشنواره های موضوعی کشور در طول این دو سال ثابت نموده است که میتواند با رفع برخی نواقص و کاستی ها در حوزه اجرا بهترین ابزار برای انتقال پیام های بهداشتی و آموزشی در حوزه سلامت به اقشار مردمی در سطوح‌مختلف باشد.

فراموش نکنیم که زیستن با کیفیت در هر جامعه ای حق هر انسان است و بدون برخورداری از سلامت این امکان از هر بشری سلب می شود؛ لذا بر همه سیاستگذاران و مسئولان در همه دولت ها وظیفه است که با تکیه بر رسانه های نوین همچون سینما و تلویزیون گام های مفید و ماندگاری برای حیات ایده آل همنوعان خود بردارند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار