رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 21 خبر


  • دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 27 May

۱۲۳۶۶ شهریور ۱۳۹۶ ۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

از سوی هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی اعلام شد:

ده فیلم در فهرست اولیه هیات معرفی فیلم ایرانی به اسکار

هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی فهرست کوتاه ده فیلمی را که برای بررسی بیشتر در نظر گرفته است، اعلام کرد. به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، هیات معرفی فیلم ایرانی در سال جاری طبق سنوات گذشته، با میزبانی بنیاد سینمایی فارابی و تعامل مستقیم با خانه سینما و […]


ششمین رویداد صبح خلاق تهران با سخنرانی پرویز پرستویی برگزار می‌شود

صبح جمعه ۳۱ شهریورماه، تهران رویداد دیگری از صبح خلاق را تجربه می‌کند. رویدادی که به‌صورت همزمان در بیش از ۱۷۰ شهر دنیا اجرا می‌شود و هدف آن شکوفایی خلاقیت‌های نهفته درونی افراد جامعه با ایجاد بسترهای لازم است. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی تیم برگزاری این رویداد؛ پنجمین دوره از […]


اسامی عکاسان راه یافته به بخش عکس جشنواره تخصصی بیطار اعلام شد

۶۵  تک عکس و ۳ مجموعه عکس به بخش مسابقه عکس جشنواره تخصصی فیلم و عکس بیطار راه یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره تخصصی بیطار، در بخش عکس۱۴۷۰ اثر از ۳۲۶ عکاس از ۹۸ شهر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که هیات انتخاب از میان این آثار، ۶۵ […]


راهیابی فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به بخش رقابتی جایزه «آسیا پاسیفیک»

فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان محصول سازمان سینمایی حوزه هنری به بخش رقابتی یازدهمین دوره جایزه «آسیا پاسیفیک» راه یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان محصول سازمان سینمایی حوزه هنری […]


روز‌های پایانی«به وقت شام»

تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا روز‌های پایانی فیلمبرداری خود را پشت سر می‌گذارد. فیلم سینمایی«به وقت شام» تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا که چند ماه پیش از این فیلمبرداری خود را آغاز کرده است؛ روزهای پایانی تصویربرداری خود را پشت سر می‌گذارد. این فیلم که حوالی که تهران در حال ساخت است سوژه‌ای متفاوت را از مدافعان […]


دفاع مدیرکل موزه‌ها از اجاره فضای سبز کاخ سعدآباد

«محمدرضا کارگر» تاکید می‌کند: به خاطر اجرای کنسرت نمایشی «سی»، هیچ درختی از سعدآباد، کم و یا قطع نشده است. مدیرکل امور موزه‌های کشور به ایسنامی‌گوید: شاید درختی هرس شده باشد، اما قطع نشده است. به گزارش ایسنا، فضای سبز سعدآباد معمولا برای مدیران این مجموعه تاریخی حاشیه‌سازی‌هایی داشته، چه آن زمان که ۱۴ اصله درخت به خاطر […]


«ژن خوک» در اسرع وقت ساخته می‌شود/ فیلم بی‌ربط به ماجرای ژن خوب نیست

محتوای آن ممکن است به حواشی اخیر درمورد ادعای برخی راجع به ژن خوب و بد، ربط داشته باشد. بالاخره شرایطی است که برخی پیش آوردند و ادعایی را مطرح کرده‌اند. . . چندی پیش خبری مبنی بر ساخت احتمالی فیلم سینمایی «ژن خوک» شنیده شد؛ اثری که فیلمنامه آن توسط احمدکاوری و سعید سهیلی […]


سینماهای «لاله زار» بدون تابلو

رئیس انجمن سینماداران با تاکید بر اینکه تمامی سینماهای خیابان لاله زار دارای مجوز انحلال از وزارت ارشاد هستند به برداشتن و حذف تابلوی این سینماها از سر درشان اشاره کرد و گفت: مسئله ما برداشتن تابلوها نیست وقتی که انحلال سینما داده شده است، دیگر تابلو چه اهمیتی دارد! محمد قاصد اشرفی در پی […]


حضور بهاره رهنما و امیرمهدی ژوله در«اپراتور نسل چهارم»

بهاره رهنما و امیرمهدی ژوله به گروه نمایش «اپراتور نسل چهارم» پیوستند. به نقل از روابط عمومی نمایش، نمایش «اپراتور نسل چهارم» به کارگردانی باقر سروش و با حضور بازیگرانی چون امیرمهدی ژوله، بهاره رهنما، شهروز دل افکار و نسیم اسدپور از دوازدهم مهرماه اجرا می شود. این نمایش پس از اجراهای موفقی چون باد […]


روایتی دیده نشده از ۱۳ سال نخست وزیری هویدا در یک مستند

مستند ««هویدا؛ زندگی، زمانه و مرگ» روایتی است از زبان هویدا و دوران نخست‌وزیر او که به بررسی وضعیت سیاسی، اقتصادی، احتماعی ایران در دوره محمدرضا پهلوی در دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی می‌پردازد. مصطفی شوقی نویسنده و کارگردان مستند «هویدا؛ زندگی، زمانه و مرگ» درباره دلایل ساخت این مستند اظهار کرد: بنده به عنوان یک […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی