رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

در روزهای گذشته به علت بحث ((دستیار کارگردانی)) که در سینمای ایران مطرح شد و همچنین، رسوایی های جنسی تهیه کننده مشهور هالیوودی در سینمای جهان، بسیار از هنرمندان در محافل مختلف صحبت شد؛ حال بهتر است هنرمندان را قدری راحت بگذاریم و به بخشی دیگر از جامعه بپردازیم. یک قسمت از برنامه ((دورهمی)) به […]

در روزهای گذشته به علت بحث ((دستیار کارگردانی)) که در سینمای ایران مطرح شد و همچنین، رسوایی های جنسی تهیه کننده مشهور هالیوودی در سینمای جهان، بسیار از هنرمندان در محافل مختلف صحبت شد؛ حال بهتر است هنرمندان را قدری راحت بگذاریم و به بخشی دیگر از جامعه بپردازیم.

یک قسمت از برنامه ((دورهمی)) به کارگردانی و اجرای مهران مدیری به ((هنرمندان)) اختصاص داشت و او در برنامه عنوان کرد : ((من دخترم را به آدم هنری نمی دهم!)) سپس چند نفر را دعوت کرد تا به روی سن بیایند و از آنها نظرخواهی کرد که چنین کاری خواهند کرد؟! پاسخشان منفی بود.

با ظهور شبکه های اجتماعی در سالیان اخیر، اشخاصی در دنیای مجازی پیدا شده اند که خودشان را با عناوین هنری مختلفی از جمله: منتقد، عکاس، کارگردان و … به دیگران می شناسانند. آثار به نسبت ضعیف و رو به متوسطی را در صفحه های شخصی خودشان به نمایش می گذارند؛ سوای اینکه دانش آنچنانی درباره مباحث ساختاری و زیبایی شناسی هنر ندارند؛ اغلب آنها به لطف خرید یک دوربین عکاسی فول فریم یا حضور در چند جلسه مبانی شعر اساتید شعر، داعیه هنرمندی دارند. این در حالی که آثار آنها در هیچ یک از مجامع هنری با روی خوش مواجه نخواهد شد؛ البته اگر واقعاً به دنبال این باشند که به صورت رسمی وارد عرصه هنر شوند.

اینجا، لازم است نکته دیگری را عرض کنم؛ اینکه چنین اشخاصی گاهی از شغل حال حاضر و زندگی خودشان راضی هستند و لزومی نمی بینند که هم پا و همانند یک هنرمند با تمام چالش ها، سختی ها و ایام بیکاری او مواجه شوند بلکه تمایل دارند همانطور عادی زندگی کنند و در عین حال به عنوان که یک هنرمند شاخص هم شناخته شوند !!!

حکایت غریبی است…

عناوینی که در دنیای مجازی تبدیل به نقل و نبات کاربران شده است و هنرمندی که سال ها تلاش می کند تا در جایگاه خود تثبیت شود و او را با عنوانی بشناسند که برایش عمری عرق ریخته است.

شاید مردم دلشان نخواهد دخترشان را به هنرمندان بدهند ولی بسیاری از آنها دوست دارند آشنای هنرمندی داشته باشند تا آنها را وارد دنیای هنر کند. حتی اگر استعدادی درخور نداشته باشند.

شاید مردم دلشان نخواهد دخترشان را به هنرمندان بدهند ولی بسیاری از آنها دوست دارند همیشه یک دست لباس استایل هنری داشته باشند و گاهی از گنجه بیرون بیاورند و جلوی دوستان و آشنایان سری از سرها دربیاورند.

کفش هنرمندان همانند کفش سیندرلا است؛ به پای هر کس نمی رود. کاش، هر کس کفش متناسب خودش را به پا کند. کفش سیندرلا به پای خواهران ناتنی وی نمی رود هر چند که زور بزنند.

از هنرمندها بگذریم… هنرمندنماها را چه کنیم؟!

سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار