رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۸
  • السبت ۱۶ رجب ۱۴۴۰
  • 2019 Saturday 23 March

دی ۱۳۹۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

رعنا آزادی‌ور مقابل دوربین «به وقت خماری» رفت

بازی رعنا آزادی‌ور در فیلم سینمایی «به وقت خماری» آغاز شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلمبرداری فیلم سینمایی «به وقت خماری» به کارگردانی محمدحسین لطیفی به نیمه رسیده و تاکنون اکثر بازیگران این فیلم مقابل دوربین رفته‌اند. طی یکی – دو روز گذشته بازی رعنا آزادی‌ور یکی از بازیگران […]


کریستف رضاعی آهنگساز «واسطه» شد

کریستف رضاعی برای فیلم سینمایی «واسطه» ساخته آرش لاهوتی که این روزها مراحل پس از تولید را سپری می‌کند، موسیقی می‌سازد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلمبرداری فیلم سینمایی «واسطه» نخستین اثر سینمایی آرش لاهوتی چندی پیش به پایان رسید و این روزها کریستف رضاعی در حال ساخت موسیقی برای […]


برج میلاد میزبان افتتاحیه و اختتامیه جشنواره ملی فیلم فجر می‌شود

طبق آخرین خبرها امسال افتتاحیه و اختتامیه سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در برج میلاد برگزار می شود. آخرین خبرها از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حاکی از آن است که مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رویداد سینمایی در برج میلاد برگزار می شود. برج میلاد که در چندین سال اخیر […]


توسط نادر طالب زاده صورت می‌گیرد

قرائت پیام رهبر انقلاب خطاب به مستندسازان در سازمان سینمایی حوزه هنری

توسط نادر طالب زاده صورت می‌گیرد: قرائت پیام رهبر انقلاب خطاب به مستندسازان / حوزه هنری میزبان گردهمایی بزرگ مستندسازان کشور سازمان سینمایی حوزه هنری در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و جشنواره‌های فجر انقلاب  طی مراسمی با حضور سینماگران و مستندسازان کشور آئین رونمایی از «منشور مستند انقلاب اسلامی» متضمن پیام رهبر معظم انقلاب […]


ششمین شماره “فجرنامه” منتشر شد

ششمین شماره بولتن مجازی سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر با عنوان «فجرنامه» منتشر شد. در شماره ششم «فجر نامه» که در ۲۶ صفحه زیر نظر روابط عمومی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر آماده شده است، مطالبی چون بزرگداشت اکبر عبدی، همه چیز درباره پیش فروش بلیت‌های جشنواره، گذری بر کوی سیمرغ‌داران فجر سی‌وششم، گفت‌وگو با […]


لونه زنبور آماده اکران شد

سعید خانی می گوید: مراحل فنی “لونه زنبور” به پایان رسیده است و فیلم آماده اکران است. سعید خانی تهیه کننده فیلم سینمایی “لونه زنبور” درباره ی آخرین وضعیت این اثر که یکی از گزینه های اصلی اکران نوروز است، گفت: مراحل فنی “لونه زنبور” به پایان رسیده است و فیلم آماده اکران می باشد. […]


رونمایی از پوستر رسمی فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء»

پوستر فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» ساخته وحید جلیلوند رونمایی شد. پوستر رسمی فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضاء» ساخته وحید جلیلوند و به تهیه‌کنندگی علی جلیلوند در آستانه اکران عمومی رونمایی شد. «بدون تاریخ‌، بدون امضاء» در ادامه حضور موفق در جشنواره‌های معتبر جهانی، از ۲۵ بهمن‌ماه در ایران اکران می‌شود. سیروس سلیمی طراحی […]


مهناز افشار جلوی دوربین “گلشیفته” رفت

راحله “گلشیفته” جلوی دوربین رفت بازی مهناز افشار در مجموعه نمایش خانگی “گلشیفته” به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی علی اکبر نجفی آغاز شد. افشار که پیش از این در فیلم سینمایی “دارکوب” با شعیبی همکاری داشته است، روز گذشته جلوی دوربین سریال جدید این کارگردان رفت. این بازیگر با گریمی متفاوت در نقش […]


پوستر “به وقت شام” رونمایی شد

پوستر فیلم سینمایی به وقت شام ساخته “ابراهیم حاتمی کیا” برای حضور در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. بازیگران مطرحی از کشورهای لبنان، سوریه، عراق و مصر در فیلم سینمایی “به وقت شام” جلوی دوربین ابراهیم حاتمی کیا رفتند. پیر داغر، خالد السید، جوزیف سلامه، رامی عطاالله، لیث المفتی، علی سکر، سامر خلیلی، […]


محمود کلاری: تجربۀ فیلم برداری روی پل ورسک هیجان خاصی داشت

این مدیر فیلم برداری، تجربۀ حضور در پل ورسک  که شاهکار معماری ایران است را در نوع خود دارای هیجان خاصی عنوان کرد و معتقد است که در امتداد مسیر ریلی مکان هایی بکر هست که از نگاه مردم غافل مانده است. محمود کلاری فیلم بردار و داور بخش عکس دومین جشنواره فیلم و عکس […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

یادداشت های کوتاه از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

سال دوم دانشکده من /  (رسول صدر عاملی) بازگشت صدر عاملی به سینمای مورد علاقه اش. بازهم فیلمی در باره دختران و دغدغه هایشان اینبار در جایگاه دانشجو. با ساختاری ساده که خود جز ویژگی های فرمی اثر قرار می گیرد. بازی بازیگران خصوصا چهره های تازه جزء برگ های برنده فیلم است که تبحر صدر عاملی را در انتخاب و بازی گرفتن بار دیگر اثبات می کند . عدم تطابق شیوه و رویکرد صدر عاملی در کارگردانی اثر (که از علاقه وافرش به ملودرام نشات می گیرد) با فیلمنامه پرویز شهبازی که نگاهی به روز دارد؛ جزء تناقضات فیلم به شمار می رود که تاحدی از انسجام اثر کاسته است . سینماخانه / حمید عبدالحسینی غلامرضا تختی / (بهرام توکلی) فیلم سینمایی غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی یک فیلم بیوگرافیک از یک قهرمان، که برخی لحظات زندگی اش با ابهام هایی همراه بوده است. با کارگردانی قابل اعتنا و موفق در فضا سازی ادوار زندگی تختی و فیلمبرداری چشم نواز، علیرغم استفاده از شیوه سیاه و سفید که در برخی لحظات از جمله صحنه های مربوط به مسابقات کشتی درخشان است. طراحی صحنه، لباس و دکور نقشی بی بدیل در پرداخت درست حال و هوای فیلم برای تماشاگران برعهده دارد. احتیاط توکلی در نزدیک شدن به قهرمانی که سوژه فیلمش محسوب می شود و نگاهی از دور به او، مانعی است در ملموس شدن بیش از پیش شخصیت غلامرضا تختی در فیلم سینماخانه / حمید عبدالحسینی بنفشه آفریقایی / (مونا زندی حقیقی) مونا زندی حقیقی پس از ۱۳ سال، دومین فیلم خود را با عنوان «بنفشه آفریقایی» و به تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری روانه سی و هفتمی جشنواره ملی فیلم فجر کرده است. فیلمی ساده، تک خطی و بدون پیچیدگی که داستان زنی به نام شکوه را روایت می کند که به همراه همسر دومش (رضا) تصمیم می‌گیرد تا فریدون همسر سابقش را به خانه خود بیاورند. روایتی که برای مخاطب ایرانی قابل پذیرش نمی باشد. هرچقدر که از منظر روشنفکرانه به فیلم بنگریم؛ حضور هم زمان دو مرد به عنوان همسر سابق و فعلی و زندگی مسالمت آمیز سه نفره به هیچ عنوان، چه از لحاظ شرعی و چه عرف حاکم بر جامعه قابل هضم نمی باشد. زندی در مصاحبه ای عنوان کرده است که اینگونه روابط هیچگونه مشکل شرعی ندارد و داشتن حجاب بازیگر زن در فیلم را که در تمامی فیلم های ایرانی باید رعایت شود را دلیل بر این موضوع می داند. زندی، عصبانی شدن مخاطب از داستان را بی اهمیت می داند و به گفته او روابط انسانی بالاتر از هر گونه معادله دیگری می باشد! به نظر می رسد؛ برخی از آثار نازل سینمای ایران با تکیه بر مباحث حساسیت برانگیز در صدد جذب مخاطب و گیشه هستند. گاهی با ژانر کمدی و گاهی با پرداختن به موضوعات اجتماعی سینماخانه / ا.ش شهابی تیغ و ترمه / (کیومرث پور احمد) فیلمی پایین تر از حد انتظار از کارگردانی با تجربه. نگاهی تلخ به جامعه و آدم هایش که در محدوده شعار باقی می ماند ...

تبلیغات