رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
به بهانه سالروز شهادت زائران خانه خدا؛

بررسی «فاجعه منا» از شبکه هیسپان تی وی

«فاجعه منا» یکی از تلخ ترین فجایع سال ۲۰۱۵ میلادی، از نگاه هیسپان تی وی به تصویر کشیده می شود. به بهانه سالروز شهادت زائران خانه خدا به دست ماموران آل سعود در سال ۱۳۶۶، هیسپان تی وی در مستندی به بررسی فاجعه منا که در سال ۱۳۹۴ رخ داد و بیش از ۴۵۰۰ نفر […]

«فاجعه منا» یکی از تلخ ترین فجایع سال ۲۰۱۵ میلادی، از نگاه هیسپان تی وی به تصویر کشیده می شود. به بهانه سالروز شهادت زائران خانه خدا به دست ماموران آل سعود در سال ۱۳۶۶، هیسپان تی وی در مستندی به بررسی فاجعه منا که در سال ۱۳۹۴ رخ داد و بیش از ۴۵۰۰ نفر در این حادثه جان باختند، پرداخته است.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در این مستند مصطفی رجا، خبرنگار زائری است که برای اولین بار به سفر حج رفته و در زمان فاجعه منا آنجا بوده و راوی این داستان می شود. او که به طور اتفاقی در مسیری غیر از خیابان ۲۰۴ (خیابانی که این فاجعه انسانی در آن اتفاق افتاده) قرار می گیرد، در راه برگشت و با شنیدن خبر حادثه به دنبال یافتن دوستان و همکارانش می گردد. او از کشته شدن آن ها و تعداد زیادی از زائران کشورهای مختلف مطلع می شود.

در ادامه می بینیم که راوی داستان پس از بازگشت از حج، به دنبال دلایل و تعیین وضعیت حقوقی حادثه می رود و با رئیس سازمان حج، کارشناسان حقوق بین الملل و همچنین با شاهدان عینی و خانواده بازماندگان دیدار و گفت و گو می کند .او می داند که شمار بسیاری از کشته شدگان، نه بر اثر فشار اولیه جمعیت، بلکه از تشنگی و گرما جان داده اند. اما دلیل امدادرسانی دیرهنگام و مواجه ی غیر مسئولانه نیروهای سعودی با آسیب دیدگان و اجساد، برایش مبهم باقی می ماند.

مستند «منا ۵۳ درجه» محصول سال ۲۰۱۶ واحد مستند شبکه پرس تی وی، به کارگردانی حسین مهدیان به بهانه سالروز شهادت زائران خانه خدا به دست ماموران آل سعود در سال ۱۳۶۶، در مدت زمان ۵۲ دقیقه، ساعت ۱۶:۳۰ امروز شنبه ۲۷ مرداد ماه به روی آنتن هیسپان تی وی رفته و تکرار این مستند، فردا یکشنبه ساعت ۷:۳۰ پخش خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار