رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 18 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May

شهریور ۱۳۹۷ ۲۰ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “به من میگن مک کِنا” (۱)

نمایش “به من میگن مک کِنا” نوشته دان شا با ترجمه هوشنگ حسامی و به کارگردانی رضا قنبرزاده فرید و با بازی آرش مهاجر، پیام سلیمانی، صبا گرگین پور، هامون سیدی، فرزان بهنام از ۴ تا ۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۷ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس […]


از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر:

فراخوان مسابقه عکس تئاتر جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره، فراخوان مسابقه ی عکس این دوره، به مدیریت سیامک زمردی مطلق انتشار یافت. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت www.fitf.ir و مطالعه ی شرایط مندرج در فراخوانِ بخش مسابقه ی عکس نسبت به ثبت آثار خود اقدام کنند. لازم به ذکر است تاریخ دریافت […]


“آمیز قلمدون” ویژه هنرمندان روی صحنه می‌رود

نمایش “آمیز قلمدون” به کارگردانی هادی مرزبان، ویژه هنرمندان روی صحنه خواهد رفت. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد، نمایش “آمیزقلمدون” که به مدت ۱۵ شب در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت، در تاریخ یکشنبه ۴ شهریورماه، ویژه هنرمندان تئاتر و سینما اجرا خواهد شد. مهدی فخیم زاده […]


گزارش تصویری نمایش “روی پوست شهر” (۱)

نمایش “روی پوست شهر” به نویسندگی و کارگردانی علی جعفری و با بازی معصوم احمدزاده، رضا قراگوزلو، ایمان عبادیان، زهرا طراحی، علی جعفری از  ۴ تا ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ در  خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می رود. سینماخانه /  عکاس : پیام احمدی کاشانی  


سیامک انصاری، شبنم مقدمی در فیلم جواد رضویان

فیلمبرداری فیلم سینمایی «زهرمار» به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی جواد رضویان به نیمه رسید. طبق گزارش رسیده، «زهرمار» جواد رضویان در قالب طنزی اجتماعی روایت می شود و فیلم نامه این اثر به قلم «پیمان عباسی» به نگارش درآمده است. سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، نسیم ادبی، برزو ارجمند، علی […]



جایزه بهترین بازیگری برای زنده‌یاد «لوون هفتوان»

زنده یاد لوون هفتوان موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگری مرد از «سومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم پاناما» شد به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی این فیلم، شب گذشته سومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم پاناما برگزیدگان خود را در سایت رسمی جشنواره معرفی کرد و زنده‌یاد لوون هفتوان برای فیلم سینمایی “کوپال” موفق به […]


«شکوفه های زیتون» شبکه سحر در راه جشنواره فیلم مقاومت

شبکه سحر با مجموعه دوم مستند شکوفه های زیتون خود در جشنواره فیلم مقاومت حضور دارد. به گزارش سینماخانه به نقل از  روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما، مجموعه دوم مستند شکوفه های زیتون با موضوع معرفی فعالیت های ۲۶ هنرمند و نخبه فرهنگی آمریکایی و اروپایی یهودی و مسیحی حامی فلسطین در جشنواره فیلم […]


سومین جشنواره فیلم سلامت

ابوالفضل جلیلی: فیلمساز حوزه سلامت نباید از خط قرمز بترسد

ابوالفضل جلیلی در حاشیه دومین روز از جشنواره فیلم سلامت و در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره بیان داشت: سلامت، حوزه‌ایست که سینمای مستند باید در مواجهه با آن با سند و مدرک عمل کند و چه کسی می‌تواند ادعا کند که قادر است از حقیقت حرف بزند؟ فیلمساز عرصه مستند تنها می‌تواند […]


برنامه سومین روز از جشنواره فیلم سلامت

در سومین روز جشنواره فیلم سلامت ۲۵ فیلم روی پرده می رود در سومین روز از سومین دوره جشنواره فیلم سلامت ۲۵ فیلم در پردیس چارسو روی پرده می رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره فیلم سلامت، برنامه جشنواره در شنبه ۳ شهریور به شرح زیر است: سالن یک، […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

احیای ژانر ورزشی با «پرویز خان»

در میان انبوه ژانرهایی که سینمای ایران از آن ها محروم و یا تهی است؛ از میان فیلم های ورزشی تنها تعداد معدودی در دهه ۷۰ به یاد می آید و حالا «پرویز خان» بار دیگر نفسی تازه و جانی دیگر بر این پیکره فراموش شده می دمد. «پرویز خان» نخستین فیلم علی ثقفی است و برای اولین پروژه فیلمسازی یک کارگردان جاه طلبانه می نماید. پروداکشنی که با توجه به تاریخ و جغرافیای فیلم سنگین است و از سویی بازسازی مسابقات فوتبال نیز بر ابعاد آن می افزاید. موضوع فیلم برگرفته از واقعیت‌های تاریخ فوتبال ملی ایران در مقطعی حساس بنا نهاده شده و فیلمساز کوشیده تا ضمن وفاداری بر اصالت رویداد، به فراخور نیازهای دراماتیک مواردی را نیز در چهارچوب داستانی بر آن بی افزاید و به همین سبب با فیلمنامه ای طرف هستیم که قصه گویی را فدای واقعیت نمی کند و شاید علت اعتراض برخی چهره های ورزشی نیز همین جنبه های فرامتنی است که ثقفی در مابین روایت اصل موضوع جای داده است. در کارگردانی نیز علی ثقفی با طرح و ایده ای فکر شده ظاهر می گردد که نمود آن را می توان به شکل بارز در تصویر کردن صحنه های فوتبالی و بازسازی مسابقه تیم ملی ایران و کویت که در کشور بی طرف قطر در اسفند 1365 برگزار شد؛ مشاهده کرد. اما از همه این موارد که بگذریم آنچه «پرویز خان» را متمایز می کند انتخاب بازیگر این نقش یعنی سعید پورصمیمی است که در 80 سالگی به خوبی از عهده بازی در نقش 54 سالگی پرویز دهداری بر آمده است. پورصمیمی با قدرت و تسلط مثال زدنی خود کاراکتر دهداری را همچون موم در دست می گیرد و آن را چنان ورز می دهد که تفکیک نقش از خود بازیگر کاری سخت و حتی نشدنی است. اجرای سعید پورصمیمی مبتنی بر دریافت و درک او از یافته ها و شنیده هایش از کاراکتر بعلاوه نگاهی غریزی و شهودی برآمده از رویکرد خود اوست. در کلیت علی رغم برخی کمبودها به ویژه ضعف هایی در پرداخت کاراکترهای فرعی و یا شاخ و برگ اضافی و پاره ای خرده داستان ها؛ در این مقطع می توان از «پرویز خان» به عنوان احیا کننده ژانر ورزشی در سینمای ایران یاد کرد و حضور آن را در سینمای یکنواخت امروز ما مقتنم دانست. حضوری که با ادامه اکران آن به صورت آنلاین شاید معادلات تازه ای را در عرصه فروش به بار آورد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی