رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مراسم اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره فیلم مانهایم شب گذشته در کشور آلمان برگزار شد و فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» ساخته آرش لاهوتی موفق به دریافت سه جایزه شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم «روزهای نارنجی»، شهنام شهباززاده مشاور تهیه‌کننده و مجری طرح فیلم «روزهای نارنجی» با اعلام این خبر […]

مراسم اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره فیلم مانهایم شب گذشته در کشور آلمان برگزار شد و فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» ساخته آرش لاهوتی موفق به دریافت سه جایزه شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم «روزهای نارنجی»، شهنام شهباززاده مشاور تهیه‌کننده و مجری طرح فیلم «روزهای نارنجی» با اعلام این خبر گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره مانهایم آلمان که شب گذشته (شنبه ۲۴ نوامبر – ۳ آذرماه) برگزار شد، جایزه بهترین فیلم جشنواره با عنوان «سینماگر بزرگ تازه وارد» به آرش لاهوتی کارگردان فیلم «روزهای نارنجی» اهدا شد و در این بخش از هدیه تهرانی بازیگر زن فیلم تقدیر ویژه به‌عمل آمد.
وی افزود: همچنین جایزه فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان سینما) و جایزه کلیسای جهانی به اولین ساخته بلند آرش لاهوتی اعطا شد و علی مصفا بازیگر اصلی مرد فیلم جوایز را در این مراسم دریافت کرد.
شهباززاده اظهار کرد: آرش لاهوتی کارگردان فیلم «روزهای نارنجی» به علت عدم همکاری سفارت آلمان در تهران موفق به دریافت روادید و سفر به آلمان برای حضور در این جشنواره نشد.


وی ادامه داد: «روزهای نارنجی» تاکنون در جشنواره‌های بین المللی متعددی حضور داشته و چندی پیش در چهارمین دوره جشنواره سینه ایران تورنتو نیز جایزه بهترین فیلمنامه به آرش لاهوتی و جمیله دارالشفایی و جایزه بهترین بازیگر زن به هدیه تهرانی برای فیلم «روزهای نارنجی» رسید.
اولین اثر سینمایی آرش لاهوتی، درباره آبان، زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است.
هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران این فیلم هستند.
عرضه و پخش بین‌المللی فیلم «روزهای نارنجی» به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار