رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May

پانزدهمین رویداد صبح خلاق تهران جمعه ۹ آذرماه ۹۷ در سینما آستارا برگزار شد. حوالی ساعت ۹ صبح درپارکینگ میدان تجریش خودرو را پارک کرده و به سمت سینما آستارا می‌رویم. با وجود اینکه پارکینگ با محل برگزاری رویداد فاصله دارد در آسانسورِ پارکینگ چند نفری را می‌بینیم که در مورد رویداد صبح خلاق صحبت […]

پانزدهمین رویداد صبح خلاق تهران جمعه ۹ آذرماه ۹۷ در سینما آستارا برگزار شد.

حوالی ساعت ۹ صبح درپارکینگ میدان تجریش خودرو را پارک کرده و به سمت سینما آستارا می‌رویم. با وجود اینکه پارکینگ با محل برگزاری رویداد فاصله دارد در آسانسورِ پارکینگ چند نفری را می‌بینیم که در مورد رویداد صبح خلاق صحبت می‌کنند، می‌توان حدس زد بخشی از شلوغی صبح جمعه پارکینگ به علت حضور شرکت‌کنندگان رویداد باشد که زودتر خود را به محل برگزاری رسانده‌اند.

از کوچه ناهید که ورودی محل برگزاری می‌شود شرکت‌کنندگان در صف ایستاده‌اند و پس از دریافت کارت وارد سینما می‌شوند. ابتدا افرادی که موفق به ثبت‌نام اصلی شده کارت را دریافت کرده و وارد می‌شوند و پس از آن سایر افرادی که در لیست رزرو ثبت‌نام کرده‌اند وارد سالن می‌شوند.

شروع برنامه پذیرایی صبحانه می‌باشد که حامیان رویداد عهده‌دار پذیرایی گرم و سرد و نوشیدنی از شرکت‌کنندگان می‌باشند. پس از پذیرایی درهای سالن باز شده و شرکت‌کنندگان اصلی ابتدا وارد سالن شده و پس از آن شرکت‌کنندگان رزرو وارد سالن می‌شوند که به علت تکمیل صندلی‌های سالن تعدادی ازآن‌ها به صورت ایستاده در سالن رویداد را دنبال می‌کنند.

در ابتدای مراسم پس از پخش آیاتی از قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران، فیلم کوتاهی از بازسازی سینما آستارا نمایش داده می‌شود که از قدیمی‌ترین سالن‌های سینمایی تهران می‌باشد و به تازگی بازسازی شده است. سپس عباد غفوری، صاحب‌امتیاز و مدیر رویداد به معرفی رویداد صبح خلاق تهران، حامیان رویداد و اتفاقات جدید رویداد می‌پردازد. به گفته غفوری کل بلیت‌های رویداد صبح خلاق تهران در کمتر از یک دقیقه رزرو شده و مابقی افراد در لیست رزرو ثبت نام کردند. غفوری ضمن تشکر از حامیان رویداد، چند حامی اصلی رویداد را معرفی می‌نماید. چای احمد و رستوران روحی به عنوان حامیان پذیرایی و موسسه فرهنگی هنری بشرا به عنوان حامی مکان برگزاری رویداد معرفی می‌شوند.

در ادامه سروش صلواتیان که جایزه امید شهر رویداد را دریافت می‌نماید به سخنرانی پرداخته و از تجارب خود در کمک به جازموریان و کمک‌های مردمی سخن می‌گوید. صلواتیان که حدود یک سال پیش برای کمک به اهالی جازموریان راهی این منطقه شد چندین بار در حین سخنرانی و تعریف از شرایط سخت زندگی مردم آن منطقه دچار احساسات شده که با تشویق حضار به سخنانش ادامه می‌دهد.

جایزه امید شهر، عنوان جایزه‌ای است که تیم برگزاری این رویداد مستقلاً و فارغ از روند برگزاری بین‌المللی رویداد صبح خلاق، آن را تدوین کرده‌اند و در بازه‌های زمانی نامشخص در برخی از رویدادهای صبح خلاق تهران، به یکی از افرادی این جایزه داده می‌شود که به صورت شخصی سعی در بهبود وضعیت زندگی سایر شهروندان شهر یا کشور خود دارد.

طبق روال رویداد، کل برنامه به صورت زنده برای افراد ناشنوا و کم شنوا نیز به زبان اشاره ترجمه می‌شود.

در ادامه دکتر امیرحسین ماحوزی به عنوان سخنران اصلی رویداد به روی صحنه می‌آید. ماحوزی که مدرک پزشکی خود را دریافت نموده و سپس به دلیل علاقه به ادبیات، مدرک دکترای ادبیات را از دانشگاه تهران دریافت کرده است با تمرکز بر ادبیات ایران و ادبیات اساطیری و تحلیل‌های روانشناختی آن به سخنرانی پرداخته و با توجه به موضوع رویداد که “شروع مجدد” است، نکاتی را از منظر ادیبان و به ویژه مولانا در مورد شروع مجدد یادآور می‌شود. این‌که انسان‌ها دنبال روبرو شدن با حداکثر لذت باشند و آمادگی رویارویی با ترس‌هایشان را داشته باشند، بتوانند درد بزرگ را تجربه کنند و این درد بزرگ با عشق آسان خواهد شد. وی با ذکر اشعار حضرت مولانا یادآور می‌شود که به میزانی که خودتان را باور داشته باشید نیاز به تایید و تشویق نخواهید داشت.

در ادامه مراسم بخش سخنرانی‌های ۳۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود که در این بخش برخی از شرکت‌کنندگان رویداد که از پیش درخواست داده‌اند فرصت می‌یابند که تنها به مدت ۳۰ ثانیه درباره دیدگاه یا دغدغه یا ایده خود با شرکت‌کنندگان دیگر از روی صحنه صبح خلاق صحبت کنند. برگزارکنندگان این رویداد دلیل برگزاری این بخش را ریختن ترس افراد از صحبت در جمع، فرصت برای ایجاد اعتماد به نفس بیشتر و همچنین اهمیت زمان‌بندی در صحبت کردن برای افراد می‌دانند.

فرهنر بخش جدید رویداد در جهت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری می‌باشد که در ادامه توسط مهرداد توکلی معرفی می‌شود و عنوان می‌شود که این بخش به زودی شروع به فعالیت خواهد کرد و به دنبال گردهم‌آوردن هنرمندان و اساتید و برگزاری نمایشگاه‌های هنری ترکیبی و گروهی و آموزش رایگان به هنرمندان و آموزگاری داوطلبانه برای اساتید فرهنگی، هنری و ادبی است.

عکس دسته جمعی شرکت‌کنندگان رویداد در سینما آستارا پایان رسمی پانزدهمین رویداد صبح خلاق تهران بود.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار