رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May

مستند «غذاهای پلاستیکی» به تهیه کنندگی و کارگردانی مریم حق پناه، تولید جدید شبکه مستند پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مریم حق پناه تهیه کننده و کارگردان این مستند در این باره گفت: این مستند داستان بسته بندی و غذای […]

مستند «غذاهای پلاستیکی» به تهیه کنندگی و کارگردانی مریم حق پناه، تولید جدید شبکه مستند پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مریم حق پناه تهیه کننده و کارگردان این مستند در این باره گفت: این مستند داستان بسته بندی و غذای پلاستیک است. از زمانی که بسته بندی های پلاستیکی جای کاغذ و شیشه را گرفت معضل آلوگی های غذایی آغاز شد. ظروف یکبار مصرف و استفاده از پلاستیک در بسته بندی غذایی موجب سمی شدن محصولات غذایی می‌شود که در طولانی مدت موجب آلودگی محیط زیست انسانی و جانوری و طبیعی خواهد شد. به همین دلیل باید به دنبال راه حل های جایگزین در بسته بندی های پلاستیکی باشیم.وی همچنین افزود: در راستای پاکسازی و حفظ منابع طبیعی با کارشناسان محیط زیست همچون دکتر تجریشی، کلانتری و معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست صحبت هایی انجام شده و همچنین با شرکت هایی که سعی در جمع آوری پلاستیک و استفاده از بسته بندی های پارچه ای، شیشه ای و کاغذی را دارند آشنا می‌شویم.
حق پناه در ادامه گفت: راه حل های جایگزین، استفاده از مواد قابل تجزیه پذیر و یا بسته بندی هایی که چند بار قابل استفاده هستند در صنایع غذایی کشور است.
این مستند ۵۵ دقیقه ای به همت شبکه مستند سیما تولید شده و پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و باز پخش آن جمعه ساعت ۱۰ خواهد بود.

عوامل تولید این مستند عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: مریم حق پناه، تصویربرداران: عباس حسین زاده و احمد آزاد، تدوین: مریم حق پناه، صداگذار: مریم حق پناه، مدیر تولید: مرتضی ابراهیمی، گوینده متن: فاطمه عطار باشی، نویسنده گفتار متن: پژمان مظاهری پور.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار