رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
  • السبت ۲۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 1 June

گروه تئاتر باران «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» را در خانه هنرمندان ایران در گذر از تاریکی نمایشنامه‌خوانی می‌کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی گروه، گروه تئاتر باران که پیش از این با اجرای موفق نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» در تئاتر شهر شناخته شده بود، نمایشنامه‌ای دیگر از محمد […]

گروه تئاتر باران «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» را در خانه هنرمندان ایران در گذر از تاریکی نمایشنامه‌خوانی می‌کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی گروه، گروه تئاتر باران که پیش از این با اجرای موفق نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» در تئاتر شهر شناخته شده بود، نمایشنامه‌ای دیگر از محمد چرم‌شیر با عنوان «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» را به روی صحنه می‌برد.
این نمایش به طراحی و کارگردانی غلامرضا عربی در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران نمایشنامه‌خوانی می‌شود.
گروه تئاتر باران متشکل از ۱۱ بازیگر دچار عارضه بینایی و جسمانی است که “قلاده‌ای برای یک سگ مرده” را با فضایی کمدی فلسفی و همراهی موسیقی زنده اجرا می‌کنند.
این گروه با تأسیس موسسه «ناوک توان باران» زیر نظر سازمان بهزیستی تهران، از تئاتر به عنوان ابزاری برای توانمندسازی و ارتقای سطح کیفی جامعه دچار عارضه بینایی و حرکتی استفاده می‌کند.
«قلاده‌ای برای یک سگ مرده» پس از فصل بهار نارنج (۱۳۹۵)، شاباش خوان (۱۳۹۷)، کبوتری ناگهان (۱۳۹۸) و همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری (۱۴۰۱)، پنجمین اثر نمایشی گروه تئاتر باران است که آماده اجرای صحنه‌ای می‌شود.
این نمایشنامه‌خوانی پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ و جمعه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۶ در تالار استاد ممیز خانه هنرمندان ایران با همکاری موسسه پژوهشی کودکان دنیا و انجمن مجسمه‌سازان ایران در رویداد «گذر از تاریکی» انجام می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.
گروه تئاتر باران پس از اخذ مجوزهای لازم، این نمایش را در یکی از سالن‌های تهران به روی صحنه خواهد برد.

خبرنگار و عکاس : پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار