رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May

عوامل سریال نوروزی «زوج یا فرد» در نشستی رسانه‌ای درباره تولید این مجموعه نوروزی و حواشی آن توضیحاتی ارائه کردند. عوامل سریال «زوج یا فرد» که ایام نوروز به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران مهام از شبکه سه پخش می‌شد امروز یکشنبه ۱۸ فروردین در یک نشست خبری که در صداوسیما برگزار شد به پرسش‌ها درباره سریال پاسخ […]

عوامل سریال نوروزی «زوج یا فرد» در نشستی رسانه‌ای درباره تولید این مجموعه نوروزی و حواشی آن توضیحاتی ارائه کردند.

عوامل سریال «زوج یا فرد» که ایام نوروز به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران مهام از شبکه سه پخش می‌شد امروز یکشنبه ۱۸ فروردین در یک نشست خبری که در صداوسیما برگزار شد به پرسش‌ها درباره سریال پاسخ گفتند.

مهران مهام تهیه کننده سریال «زوج یا فرد» در ابتدای نشست گفت: ما زمانی دستمزد واقعی خود را گرفتیم که با مردم حرف زدیم و خدا را شکر اکثراً از سریال راضی بودند و بالای ۹۰ درصد تقاضای ساخت سری دوم را داشتند.

آقازاده واقعی کیست؟ 

وی ادامه داد: ما از آنوری ها خیلی فحش خوردیم و این نشان می‌دهد که سانسور نداشتیم. در این سریال معنای واقعی آقازاده را بیان کردیم؛ اینکه آقازاده کسی است که لقمه حلال می‌خورد، کسی که با زحمت و نان حلالی که به دست می‌آورد، آقازاده می‌شود.

امیرعباس پیام از نویسنده‌های سریال نیز درباره این اثر عنوان کرد: با توجه به مسائل و معضلاتی که داریم سراغ موضوعات موردنظر رفتیم. من از روز اول که واژه ژن خوب و آقازاده را شنیدم حرص خوردم و تن من کهیر زد تا الان که این سریال را نوشتیم. ما خواستیم یادآوری کنیم که آقازاده واقعی کیست و نوعی بازیابی روی واژه‌ها و معنای واقعی آنها داشته باشیم.

نجف‌زاده نیز در ادامه گفت: باکس‌های پخش نوروز و ماه رمضان، مانند المپیک است و همه شبکه‌ها سعی دارند سربلند بیرون بیایند. ما سعی کردیم ترکیبی از باتجربه‌ها بیاوریم. اگر ما نتوانستیم استفاده بهینه داشته باشیم خب باید الان جواب پس می‌دادیم ولی ما بازخورد خوبی گرفتیم.

صلاح بود وارد بحث بازنشسته‌ها نشویم

در ادامه امیرعباس پیام درباره تغییر خط قصه اصلی داستان که درباره بازنشستگی‌ها بود، در ادامه سریال عنوان کرد: ما زمانی در اواسط کار قصه را تغییر دادیم و بنا به شرایطی صلاحبود که خیلی وارد بطن ماجرایی که ابتدا می‌خواستیم به آن بپردازیم، نشویم. خدا را شکر توانستیم نوعی تغییر در قصه داشته باشیم بدون اینکه به قصه لطمه بخورد. این تغییراتجبری باید با مدیریت انجام می‌شد و به جرأت می‌توانم بگویم کمتر کسی متوجه این تغییر شد. هرچند مدیران سازمان با قصه ما موافق بودند اما فضای عمومی جامعه به این طرف رفت که قصه تا حدی عوض شود.

مهام در ادامه درباره این تغییر قصه تصریح کرد: در آن مقطع مصلحت این بود که حرفی زده نشود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط حاشیه‌های مدیریتی شبکه سه با تغییر قصه این سریال هم تأکید کرد: تغییر قصه با هیچ چیز ارتباطی ندارد و این بحث‌هایی نامرتبط است که عده‌ای بیان می‌کنند. کمی با رسانه ملی دوست باشیم. شبکه سه امسال با غلطک از روی ماهواره رد شد. اگر همکاری مدیران نبود این سریال به این شکل پخش نمی‌شد ما این مشکلات را پیش از این هم داشته‌ایم که شبکه سه معمولاً مظلوم واقع می‌شود. کمااینکه سریال ما نوروز همین امسال هم کنداکتور مناسبی نداشت.

روشن روان نیز در ادامه گفت: تجربه ۱۶ سال مدیریت من می‌گفت خیلی از این صحنه‌ها که در این سریال به نگارش درآمد پخش نمی‌شود اما همه این سکانس‌ها پخش شد.

دلیل استفاده از بازیگران تکراری

در ادامه علیرضا نجف‌زاده کارگردان سریال درباره عدم استفاده از بازیگران جدید در سریال گفت: مهران مهام کسی است که بیشترین بازیگر جدید را وارد سریال‌ها کرده و این رویکردی است که وی غالباً داشته است اما چون ما زمان نداشتیم سعی کردیم از داشته‌های خود استفاده کنیم.

وی افزود: با این حال این اولین بار است که ناهید مسلمی چنین نقشی را بازی می‌کند. شیدا خلیق هم اولین بار است که این نقش مهم را بازی می‌کند. ما ریسک کردیم و الان یکی از بازیگران مورد توجه ما برای مخاطب خانم مسلمی بوده است.

برای فصل دوم قول نمی‌دهیم

مهام در ادامه درباره ساخت ادامه این سریال گفت: هیچیک از سریال‌هایی که ساخته می‌شود برای فصل‌های دوم ساخته نمی‌شود و این اقبال مردم است که باعث می‌شود که به فصل‌های بعد برسد من هم اکنون قول ساخت فصل بعد را نمی‌دهم مگر اینکه قصه خوبی داشته باشیم.

در ادامه هدایت هاشمی نیز درباره بازی خود در این سریال توضیح داد: بازی کردننقش‌هایی که حال و هوای سیاسی دارند سختی‌هایی دارد چون با ممیزی‌هایی رو به رو هستید و مثل حرکت کردن روی لبه تیغ می‌ماند.

وی افزود: من اینجا یک معاون وزیر بودم که قرار بود از سمت خود کنار گذاشته شود و پیش از این هم در سریال «چک برگشتی» چنین کاراکتری را بازی کرده بودم اما برای بازی این دو نقش تفاوت‌هایی در گویش و حرکت دست‌ها ایجاد کردم. من با بازیگرانی همکاری داشتم که برایاولین بار اتفاق می‌افتاد و امیدوارم این نوع ترکیب بندی بازیگرها را بیشتر در تلویزیون شاهد باشیم.

هدایت هاشمی با اشاره به وجود یک وضعیت پارادوکسیکال در جامعه یادآور شد: این وضعیت پارادوکسیکال همیشه در زندگی بوده است، همانطور که هرچند بخشی از هموطنان ما داغدار شده‌اند، عده‌ای هم ازدواج کرده‌اند. حرکتی انجام شد که وقتی سیل آمد همهعوامل با مردم ابراز همدردی کردند. ما ایرانی‌ها دست به سوگمان خوب است و به بهترینمدل ممکن عزاداری می‌کنیم اما کمتر برای شادمان کردن همراهی می‌کنیم. همین امروز تماسی داشتیم که فرد از سیل زده‌های شمال بود و گفت دلخوشی اش این بوده است که آخر شب‌ها این سریال را ببینند.

سریال بدون غفوریان و تیموری ساخته نمی‌شد

در ادامه مهام درباره حضور یوسف تیموری و مهران غفوریان عنوان کرد: سریال بدون این دو نفر یعنی مهران غفوریان و یوسف تیموری ساخته نمی‌شد. این سوال درباره حضور این دو نفر خیلی پرسیده شد و بخشی از آن شیطنت است. اکنون بازار در سینما روی رضا عطاران و جواد عزتی است و باید سوال شود چرا آن‌ها اینقدر فیلم بازی می‌کنند؟ اگر غفوریان طرفدار ندارد در زمان سال تحویل کدام شبکه بود که در آن حضور نداشته باشد؟

نجف زاده نیز اضافه کرد: یوسف تیموری در این سریال پوست اندازی داشت و یا مهران غفوریان به سختی با این کار همراه شد و با مشکلات جسمانی که داشت در این سریال حضور یافت.

سپند امیرسلیمانی نیز در دفاع از برخی بازیگران یادآور شد: یوسف تیموری، مهران غفوریان و مرجانه گلچین جزو رای‌های اول این سریال در زمینه بهترین بازیگران سریال هستند و می‌توان به رای مردم احترام گذاشت.

هاشمی نیز در ادامه این بحث و چالش‌ها درباره حضور تکراری کمدین‌ها در تلویزیون تأکید کرد: در دنیا همیشه روند شکل‌گیری کمدین‌ها به گونه‌ای است که تیپی را شکل می‌دهند و سال‌ها از آن تغذیه می‌کنند.

امیرسلیمانی نیز در ادامه این بحث گفت: وقتی می‌گویید برخی تکراری هستند آن وقت ما با بازیگرانی مواجه می‌شویم که کنار گذاشته می‌شوند مثلاً وقتی مهران غفوریان بیمارستان بود کسی به دیدنش نیامد.

در ادامه مرجانه گلچین از نقش خود گفت و بیان کرد: من دوست ندارم فقط به عنوان بازیگر کمدی شناخته شوم و همیشه گفته‌ام که منتظر پیشنهادهای خوب هستم.

در پایان رنجبران مدیرکل روابط عمومی سیما از عوامل سریال «زوج یا فرد» با اهدای لوح تجلیل کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار