رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 18 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May

نسخه ترمیم‌شده فیلم «نار و نی» به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر، یکشنبه در کانون فیلم «خانه سینما» نمایش داده خواهد شد. کانون فیلم خانه سینما در برنامه آینده خود یکشنبه ۲۲ اردیبهشت از ساعت ۱۷، نسخه ترمیم‌شده فیلم «نار و نی» ساخته سعید ابراهیمی‌فر را به نمایش می‌گذارد. پس از نمایش فیلم هم نشستی با حضور […]

نسخه ترمیم‌شده فیلم «نار و نی» به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر، یکشنبه در کانون فیلم «خانه سینما» نمایش داده خواهد شد.

کانون فیلم خانه سینما در برنامه آینده خود یکشنبه ۲۲ اردیبهشت از ساعت ۱۷، نسخه ترمیم‌شده فیلم «نار و نی» ساخته سعید ابراهیمی‌فر را به نمایش می‌گذارد.
پس از نمایش فیلم هم نشستی با حضور سعید ابراهیمی‌فر، حسین ایری و احمد طالبی‌نژاد برگزار خواهد شد.
«نار و نی»، محصول سال ۱۳۶۷، نوشته مشترک سعید ابراهیمی‌فر، حسین ایری و عزیز ترسه است.
جهانگیر الماسی، علی‌اصغر گرمسیری، رسول نجفیان، حسین پناهی و محسن قاضی‌مرادی بازیگران ین فیلم سینمایی هستند.
داستان فیلم درباره عکاس جوانی‌ست که در جستجوی عکس‌های مناسبی برای نمایشِ در دستِ تمرینِ «قضیه اوپنهایمر» است و به‌طور اتفاقی با پیرمرد ناشناسی که دچار عارضه قلبی شده، مواجه می‌شود. عکاس جوانی، شب هنگام، او را به بیمارستان می‌رساند و بر نیمکت انتظار بیمارستان، با مرور دفترچهٔ خاطرات این پیرمرد، مسیر جدیدی پیشِ روی خود می‌بیند.
«نار و نی» که یکی از فیلم‌های جریان‌ساز سینمای ایران در سال‌های پس از انقلاب است، در جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۶۷، مورد توجه قرار گرفت و موفقیت‌هایی چون برنده جایزه ویژه هیئت داوران، برنده سیمرغ بلورین بهترین تدوین، برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری شد.
نامزد بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، نامزد بهترین فیلم‌نامه، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلم‌برداری، نامزدی بهترین بازیگری نقش اول مرد از دیگر افتخارات این فیلم سینمایی است.
حضور در این برنامه برای همه آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند روز نمایش به نشانیِ خانه سینما در تهران، خیابان بهار جنوبی، خیابان سمنان، شماره ۲۹، خانه سینما مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار