رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 18 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May

۳۸۰۸۰ تیر ۱۳۹۸ ۳ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

قسمت اول «ریکاوری» فردا توزیع می‌شود + اولین تیزر

اولین قسمت از سریال نمایش خانگی «ریکاوری» فردا (۲۶ تیرماه) توزیع می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، قسمت اول سریال «ریکاوری» به کارگردانی بهادر اسدی و تهیه‌کنندگی جمال گلی از فردا (۲۶ تیرماه) در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد. در آستانه توزیع، اولین تیزر این مجموعه نیز منتشر شد. […]


جایزه نقره‌ای «دهو» جشنواره فیلم زنگبار به «اسکی باز» رسید

فیلم سینمایی «اسکی باز» به کارگردانی فریدون نجفی موفق به کسب جایزه نقره‌ای «دهو» از جشنواره فیلم «زنگبار» شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمای حوزه هنری، پخش فیلم «اسکی باز» که در بخش رقابتی ۲۱ امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «زنگبار» حضور داشت را سازمان سینمایی حوزه هنری برعهده […]


گزارش تصویری اکران خصوصی فیلم «رضا»

به گزارش سینماخانه؛ عصر یکشنبه ۲۳ تیر ماه مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «رضا» به کارگردانی و نویسندگی علیرضا معتمدی در موزه سینما برگزار شد. سینماخانه / عکاس: امیر سهیلی پور


گزارش تصویری نشست خبری جشنواره «فیلم شهر»

به گزارش سینماخانه؛ صبح ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸؛ نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با حضور هاشم میرزاخانی، دبیر این جشنواره در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر ۲۶ تا ۳۱ تیرماه سال جاری توسط موسسه تصویر شهر با شعار «شهروند مسئول، شهر سالم» و به دبیری هاشم میرزاخانی در […]


جلسات نقد و اجرای موسیقی نوگرایانه فلوت:

کلاریز کشاورز در خانه تئاتر

چهارشنبه ۲۶ تیرماه اولین جلسه نشست های الف با رویکرد نقد و اجرای موسیقی نوگرایانه فلوت توسط انجمن موسیقی خانه تئاتر  برگزار می شود. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر؛ این جلسه با اجرای فلوت توسط کلاریز کشاورز همراه خواهد بود و قطعاتی از محمد امین شریفی، روزبه رفیعی، مهدی خیامی […]


«قلم عشق» پروانه نمایش گرفت

مستند «قلم عشق» با اخذ پروانه نمایش بزودی پخش خواهد شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ مستند سینمایی «قلم عشق» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سمیرا رجبی به تازگی موفق به دریافت پروانه نمایش شده و بزودی پخش خواهد شد. این مستند روایتی متفاوت از زندگی استاد غلامحسین امیرخانی هنرمند خوشنویس […]


حضور «کار کثیف» در جشنواره جاگران هند

فیلم سینمایی «کار کثیف» بزودی در جشنواره جاگران هند به نمایش درمی‌آید. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «کار کثیف» که این روزها در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است، در دهمین دوره جشنواره جاگران هند (th Jagran Film Festival) پذیرفته شده و بزودی در این فستیوال به […]


گزارش تصویری تمرین نمایش «در میان آب ها»

به گزارش سینماخانه؛ این روزها گروه نمایش «در میان آب ها» در حال تمرین برای به روی صحنه بردن نمایش در مجموعه تئاترشهر هستند. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سامره رضایی و با بازی سامره رضایی و مجتبی موسوی از مرداد ماه ۱۳۹۸ در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر به روی صحنه خواهد رفت. دیگر […]


زرى سلطان به تماشاخانه شانو رسید

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ نمایش زری سلطان به نویسندگى کرامت یزدانی و کارگردانى فربد همدانی ٢٣ تیر الى ٨مرداد ساعت ۲۱ در تماشاخانه شانو به روى صحنه مى رود. امیر عبادی، نوشین طیاری، شیرین اژدری، مرضیه قادری، رضاگوهری، فربد همدانی، امید رهبر، مهناز رضایی به عنوان بازیگر در این […]



logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

ادای دین «ریپلی» به سینمای کلاسیک نوآر

مینی­­ سریال «ریپلی» محصول سال 2024 میلادی و یک سیاه و سفیدِ جذاب و کلاسیک با دیالوگ­هایی به اندازه است. سریال «ریپلی» اقتباسی ادبی از رمان «آقای ریپلی بااستعداد» است و داستان آن در سال ۱۹۶۱ در ایتالیا می­ گذرد. مردی ثروتمند در نیویورک، فردی به نام ریپلی را استخدام  می کند تا پسر جوان و ولخرجش که در یکی از جزایر ایتالیا به خوشگذرانی مشغول است را به خانه بازگرداند و این سرآغاز جرم و جنایت­ های ریپلی است. در دو قسمت اول تقریباً اتفاق شاخصی نمی ­افتد، اما فضا، نماها، بازی بازیگرها، شخصیت­ پردازی ریپلی و تعلیق مبتنی بر فضا نه پیرنگ؛ چنان است که هر لحظه انتظار حادثه­ ای را داریم. اما کم کم در قسمت­ های بعدی تعلیق فضا و قصه با هم گره خورده و نفس تماشاگر را حبس می­ کند. فیلمنامه آرام آرام، با دقت، وسواس و حوصله نوشته شده و پیش می­ رود. چنان که گویی فیلم نامه نویس و شخصیت داستان همدست شده­ اند! هر تعلیقی، پیش ­درآمدی برای تعلیق بزرگ­تر بعدی است. در شخصیت­ پردازی ریپلی با بازی آندرو اسکات، اشاره ­ای به علت یا علل گرایش او به کلاهبرداری و جنایت نمی ­شود و این از بُعد روانکاوانه اثر می ­کاهد که البته رویکردی هوشمندانه از جانب نویسنده و کارگردان است تا جنبه­ روانی سریال بر جنبه­ سرگرمی غلبه نکند. ریپلی علاقه­ ای غیر معقول و شدیدی به پول و رفاه ندارد تا همچون گرگی گرسنه در وال ­استریت باشد. پیشنهاد کار (بازگرداندن پسر کشتی ­ساز از ایتالیا) را نیز با اکراه و تأخیر و به دلیل شرایط مالی نه چندان خوبش می پذیرد. ریپلی در یک اتاق اجاره ای ارزان قیمت زندگی می­ کند و معتقد است که یخچال چیز خوبی نیست؛ چرا که جلوی آزادی را می­ گیرد و باعث سکونت طولانی مدت در یک جا می شود. ریپلی بعد از هر نقشه، نقشه­ و بازی­ دیگری را می­ طلبد. او پس از رسیدن به ثروت و رفاه و زندگی در خانه­ ای مجلل، تفاوت بارزی در حالتش نسبت به قبل ایجاد نمی­ شود. او فقط عاشق کارش است و با کلاهبرداری و جنایت هیجانات خود را ارضاء کرده و از این راه امرار معاش هم می ­کند. ریپلی، شخصیتی هیجان­ خواه است و برایش فرقی ندارد، نامه ­پستی جعل کند یا آدمی را به قتل برساند. هر دو برایش هیجان انگیزند و به محض انجام و اتمام یک کار، نیاز به هیجان بعدی برایش به وجود می ­آید. تفاوتِ نمایشِ جنایت در آثار کلاسیک و امروزی این است که در اولی، نمایشِ عریان جنایت و تأثیر مخرب روی ذهن و روان تماشاگر نکوهیده و در دومی نیک است. پس «درود بر آلفرد هیچکاک!» تمام پلان­ ها و سکانس­ ها به دقت و از سر ضرورت در اثر گنجانده شده­ اند. تا جایی که وقتی در دقایق آخر سریال فکر می کنید همه چیز تمام شده؛ با یک پلان کوبنده به تنها ابهام تماشاگر تیزبین نیز پاسخ داده می­ ...