رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • شنبه 5 مرداد 1398 - 12:57
  • کد خبر : 38229
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «مگس» هم حرف جدی برای زدن دارد

توحید معصومی کارگردان نمایش «مگس» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: نمایش مگس داستان خانواده‌ای به نام تت است شامل پدر، مادر و عروس خانواده که پسرشان ژولا در خلال جنگ جهانی دوم در جبهه روسیه می‌جنگد. فرمانده پسرشان برای گذراندن دوره مرخصی میهمان خانواده تت می‌شود. خانواده […]

توحید معصومی کارگردان نمایش «مگس» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: نمایش مگس داستان خانواده‌ای به نام تت است شامل پدر، مادر و عروس خانواده که پسرشان ژولا در خلال جنگ جهانی دوم در جبهه روسیه می‌جنگد. فرمانده پسرشان برای گذراندن دوره مرخصی میهمان خانواده تت می‌شود. خانواده تت باید برای میزبانی بهتر از فرمانده سنگ تمام بگذارند و داستان هایی که در ادامه اتفاق می افتد.

معصومی در ادامه افزود: در شرایط فعلی تئاتر کشور و شرایط اجتماعی به دنبال متنی بودم که هم حرف جدی بزند و هم جذابیت‌های لازم را برای مخاطب امروز داشته باشد. همانطور که می دانید نمایش مگس بر اساس نمایشنامه خانواده تت نوشته‌ی اشتفان ارکنی با ترجمه کمال ظاهری توسط من بازنویسی و سپس با دراماتورژی ایوب آقاخانی روی متن آماده اجرا شد. من از سال ها پیش با نمایشنامه  خانواده تت آشنا بودم و موقعیت و طنز سیاه و جذابی که در آن بود برای من ویژگی خاصی داشت. لذا با بازنویسی و دراماتورژی انجام گرفته آن را برای اجرا در تئاتر شهر انتخاب کردم.

معصومی ادامه داد: ما از اول خرداد کار پیش تولید و از بیست خرداد تمرینات جدی نمایش را شروع کردیم. و تقریبا یک‌ماه تمرین مستمر و فشرده داشتیم.

کارگردان نمایش مگس گفت: مشکلات خاصی خوشبختانه نداشتیم. با عوامل حرفه‌ای کار را آماده کردیم و بازیگران و تیم طراحان و عوامل پشت صحنه همه همراه گروه بودند و بدون حاشیه کار را به نتیجه رساندیم. البته حضور تهیه‌کنندگان فرهیخته کار امیرحسین شفیعی و مهدی اکبری‌زاده در کنار کار برای ما مغتنم و ارزشمند بود و مسیر تمرین تا اجرا را برای ما هموار کرد.

توحید معصومی نزدیک به سی نمایش صحنه‌ای و تله تئاتر کارگردانی کرده‌ است. از جمله کارهای وی؛ نمایش‌های تبار خون، دو دلقک و نصفی، بازی‌خانه، خیشخانه، واقعه در مجلس سودابه‌خوانی، مویه‌ی جم، سرگذشت سال‌های سرد و … را می‌توان نام برد و مهمترین نمایش وی در سال ۹۶ نمایش تبار خون نوشه‌ی آتیلا پسیانی را در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه برد.

وی از برنامه های آتی خود سخن به میان آورد و افزود: برای سال ۹۸ احتمالا  همین نمایش را در برخی از استان‌های متقاضی که شرایط اجرایی مناسبی داشته باشند اجرا کند و برای سال ۱۳۹۹ نیز در یکی از سالن‌های تماشاخانه ایرانشهر نمایشی را به روی صحنه خواهم برد.

عواملی که در نمایش کرونوس نقش داشتند به ترتیب: نویسنده: اشتفان اُرکنی، مترجم:کمال ظاهری،دراماتورژ: ایوب آقاخانی، توحید معصومی،کارگردان: توحید معصومی، بازیگران: ایوب آقاخانی، سامان دارابی، مرضیه صدرایی، الهه زحمتی؛ تهیه کننده: امیرحسین شفیعی، مهدی اکبری‌زاده، بازنویسی: ایوب آقاخانی، توحید معصومی ، طراح صحنه: سینا ییلاق‌بیگی؛ طراح لباس: الهام شعبانی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح صدا و انتخاب موسیقی: علی مست‌علی، مدیر تولید، دستیار کارگردان و برنامه ‌ریز: میلاد حاجی‌زاده، منشی صحنه: مرجان برات، مدیر صحنه: محمدحسن درباغی‌فر، گروه تولید: حسین بنیاد، علیرضا فتاحی، کیانوش ایازی، دستیار طراح صدا: مهرنوش بیگ‌زاده، طراح گرافیک: خورشید آزادی، موشن گرافی: اِروین معصومی، مدیر تبلیغات و روابط عمومی:  امیر قالیچی، عکاس و ساخت تیزر: مصطفی قاهری

سینماخانه / خبرنگار و عکاس: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار