رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • شنبه 7 دی 1398 - 09:46
  • کد خبر : 41461
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «ضرغام» از دنیای سیاه امروز می گوید

سهیل تاج الدین کارگردان نمایش «ضرغام» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: داستان نمایش پیرو ایده های ابتدایی بود که در روند کارگاه به صورت تجربی تغییر کرد و در نهایت به این قصه ختم شد. مردی با نوزاد جنگ زده و بی خانمان که از آتش بمب […]

سهیل تاج الدین کارگردان نمایش «ضرغام» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: داستان نمایش پیرو ایده های ابتدایی بود که در روند کارگاه به صورت تجربی تغییر کرد و در نهایت به این قصه ختم شد. مردی با نوزاد جنگ زده و بی خانمان که از آتش بمب ها و تیرها فرار می کند. از یک انفجار بیهوش می شود و در نهایت به دست واسطه ها به مکانی که تولیدی همبرگر است، برده می شود. زن و شوهری که صاحب آن تولیدی بودند، نوزاد وی را دزدیده، می کشند و از گوشت او همبرگر درست می کنند. مرد به دنبال فرزندش می گردد تا اینکه او را پیدا می کند و متوجه می شود نوزادش به همبرگر تبدیل شده بود.

وی انگیزه خود را از کارگردانی این نمایش این چنین اعلام کرد و افزود: قطعاً جهان اطراف و زیستگاه هر شخص، ذهنیات و عواطف آن را تشکیل می دهد، من به صورت قطع نمی توانم از انگیزه ام بگویم چون دنباله روی از انگیزه به نظر من ضرر محسوب می شود، من آنچه که حس کردم و در دنیای سیاه امروزی دیدم، مرا وادر به نوشتن این روایت بدون کلام کرد.

تاج الدین در ادامه گفت: این نمایش را از اوایل دی ماه ۹۷ آغاز کردم، اما به واسطه مشغله بازیگران و خودم کل این تمرینات از شهریورماه سال جاری و حدود چهار ماه به طول انجامید.

وی از مشکلات این نمایش سخن به میان آورد و افزود: نداشتن پول کافی و آمدن از شهرستان برایمان بسیار مشکل بود ولی با در نظر گرفتن این مسائل من و گروه بسیار زحمت کشیدیم و از آنها بسیار سپاسگزارم.

تاج الدین در ادامه ابراز خورسندی کرد و افزود: دوست دارم این کار رو دوباره به اجرا ببرم اما با برنامه ریزی های دقیق تر و در شهرستانهای مختلف در طی یک سال اجرا نمایم.

در انتها خاطر نشان کرد: عوامل نمایش با تمام مشکلات همراه من بودند، اما بازیگران از ابتدا با من و در کنار من بودند و طبق قرارمان تا اینجا آمدند و کارشان را انجام دادند. عوامل دیگر هم به جمع ما اضافه شدند که خوشبختانه ساکن تهران بودند. فقط می توانم بگویم که برای آنها جبران خواهم کرد. جا دارد از رضای خسروی و مهدی ملکی تشکر ویژه داشته باشم، مشاوران کار که از اول با فاصله دور در زمینه محتوی و بخش فنی کار مرا راهنمایی کردند.

تاج الدین با نمایش ضرغام اولین تجربه کارگردانی خود را رقم زد، وی تجربه بازیگری در نمایش های مختلف از جمله تا سپیده دم، پینوکیو، افق، در آوای پرندگان زرد، روز بعد از امروز، دودمان و ناخودآگاه پینوکیو در کارنامه خود دارد.

عواملی که در نمایش «ضرغام» نقش داشتند به ترتیب: طراح و کارگردان: سهیل تاج الدین، بازیگران: سهیل تاج الدین، حانیه حسنی سعدی، علی نوراللهی ایرانپور، مشاور کارگردان: رضا خسروی، مهدی ملکی، مدیر صحنه: مژگان سمیعی، گریم: اکرم سلطانی
افکت و صدا: مهدی ملکی، طراح پوستر و بروشور: نازنین پرداختیم، طراح نور: محمد حسین رضایی و طراح و ساخت تیزر: آراد عبدالهی

این نمایش از تاریخ ۲۱ آذر تا ۵ دی ماه سال جاری در تماشاخانه استاد مشایخی به روی پرده رفت.

سینماخانه / عکاس و خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار