رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 - 13:22
  • کد خبر : 47447
  • تئاتر
  • چاپ خبر : بودجه تئاتر به فعالیت‌های مجازی اختصاص یابد

مدیرعامل خانه تئاتر گفت: برای رشد بخش آنلاین تئاتر پیشنهادی جهت تخصیص بودجه تئاتر به این بخش به اداره کل هنرهای نمایشی ارائه کرده‌ایم. شهرام گیل آبادی با اشاره به اینکه تخصیص بودجه اداره کل هنرهای نمایشی به شکلی نوین باید مورد بهره برداری قرار بگیرد اظهار داشت: بودجه سه ماهه اول سال ۹۹ تئاتر می […]

مدیرعامل خانه تئاتر گفت: برای رشد بخش آنلاین تئاتر پیشنهادی جهت تخصیص بودجه تئاتر به این بخش به اداره کل هنرهای نمایشی ارائه کرده‌ایم.

شهرام گیل آبادی با اشاره به اینکه تخصیص بودجه اداره کل هنرهای نمایشی به شکلی نوین باید مورد بهره برداری قرار بگیرد اظهار داشت: بودجه سه ماهه اول سال ۹۹ تئاتر می تواند به بخش فضای مجازی تعلق بگیرد.

وی افزود: به عنوان مثال این هزینه ها می تواند حمایت هایی برای برگزاری کلاس های آموزشی آنلاین باشد تا اساتیدی که آمادگی آموزش با این شرایط را دارند، آموزش ها را آپلود کرده و در اختیار متقاضیان قرار دهند در این صورت با امکان وجود نظارت، حمایت نیز به دنبال خواهد داشت.

کارگردان نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه با اشاره به تعطیلی تماشاخانه ها و بیکاری خانواده تئاتر در هر شاخه ای تصریح کرد: هنرمندان این عرصه می توانند با بهره گیری از توانمندی های خود در این شرایط به کشور و فرهنگ، کمک های قابل توجهی کنند و با فعالیت های جدید اقتصاد تئاتر را نیز به چرخش در بیاورند.

وی خواستار کنش تلویزیون های اینترنتی و ویاودی ها نسبت به تئاتر شد و تصریح کرد: در این بخش قراردادن نام تئاتر و لیست نمایشی خود جلب توجه می کند و می تواند با نمایش بیشتر موجبات رونق برای فیلم های تئاتری را فراهم کند.

به گفته وی، اجرای مونولوگ خانگی هنرمندان و تهیه فیلم اجراهای نمایشنامه خوانی و پخش و فروش آن در فضای مجازی راه حل دیگری است که اگر مورد حمایت قرار بگیرد می تواند به هنرمندان کمک کند.

گیل آبادی با بیان اینکه می توانیم با بهره مندی از امکانات مرکز هنرهای نمایشی و نهادهای مربوطه اجرای نمایش داشته باشیم اظهار داشت: به این ترتیب از حداقل امکانات بهره می گیریم تا صحنه را از تماشاخانه ها به فضای مجازی منتقل کنیم.

وی افزود: تاکنون تجربه انتقال صحنه زنده به رسانه های اجتماعی و اینترنتی را نداشته ایم به همین دلیل ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم اما قطعا کار سختی نیست و این طرح قابل بهره برداری است و درآمد هنرمندان را در شرایط فعلی تضمین می کند.

مدیرعامل خانه تئاتر تاکید کرد: تئاتر هنری است  که هنرمندان خلاق را می آفریند و کسانی که نوآوری دارند می توانند به این مسیر راه یابند و با توجه به امکانات سایبری و نرم افزارهای اینترنتی در صورت حمایت می توانند با ضبط اجراهای خود توسط نرم افزارهای خاص اثر نمایشی را تولید و در اختیار علاقه مندان و مردم قرار دهند.

به گفته وی، این روند می تواند در کنار کمک به فرهنگ کشور و ایجاد سرگرمی برای عموم مردم برای هنرمندان این عرصه درآمدزایی و به تئاتر تعطیل در روزهای کرونایی نیز کمک رسانی کند.

وی با تاکید بر متضررشدن خانواده تئاتر از تعطیلی صحنه ها و تماشاخانه ها با توجه به شیوع کرونا، تصریح کرد: عرصه هنرهای نمایشی نخستین بخش تعطیل شده از زمان شیوع کرونا بوده و مطمئنا آخرین کسب و کاری است که مجوز بازگشایی دریافت می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار