رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • سه شنبه 21 مرداد 1399 - 09:29
  • کد خبر : 51395
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نمایش «اسم» داستان انتخاب اسم کودکی به دنیا نیامده بر اساس تعصبات و عقاید فردی است

محمد چیت سازی کارگردان نمایش «اسم» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: ونسان به تازگی صاحب فرزندی شده است به میهمانی خانوادگی خواهرش و دوست کودکی اش دعوت شده است که در آن مهمانی موضوع انتخاب اسم بچه بحث مورد بحث قرار می گیرد  و کشمکش هایی را  […]

محمد چیت سازی کارگردان نمایش «اسم» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: ونسان به تازگی صاحب فرزندی شده است به میهمانی خانوادگی خواهرش و دوست کودکی اش دعوت شده است که در آن مهمانی موضوع انتخاب اسم بچه بحث مورد بحث قرار می گیرد  و کشمکش هایی را  با شوهر خواهر و دوست کودکی اش به دنبال خواهد داشت که نشان از تعصب و عقایده دو طرف می باشد و در ادامه این جدل پرده از رازهایی تکان دهنده خانواده برداشته می شود…

وی در این مصاحبه به مشکلات نمایش اشاره کرد و افزود: به دلیل نداشتن تهیه کننده ، سرمایه گذار ، تنها بودن در مدیریت پروژه و نبود حمایت بخصوصی از شخص یا گروهی در فراهم ساختن هزینه تمرینات ،طراحی ، تمام موارد مراحل رسیدن ایده تا اجرا، و بالخصوص بیماری کرونا که ناخواسته باعث از دست رفتن سرمایه ، زمان مناسب برای اجرا ،از دست دادن بازیگرها و مجبور به جایگزین کردن بازیگرهای دیگر  ، پشت صحنه ، بلاتکلیفی برای اجرا ، مطمئن بودن از باز شدن یا نشدن سالن های تئاتر و پلاتو های تمرین . عقب افتادن زمان اجرا و پیامدهای آن ، ناشناخته بودن خودم و سختی کار با تیم اجرا مشکلاتی بود که پیش رو داشتم.

محمد چیت سازی در زمینه های کارگردانی تئاتر و سینما ،بازیگری ، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی  فعالیت دارد و دوره های آموزشی در رشته های قید شده برگزار می کند وی در انتها از برنامه های آتی خود گفت و  ادامه اجرای نمایش در سالن های مختلف در صورت اضافه شدن حامی یا تهیه کننده و همینطور ادامه فعالیت در زمینه بازیگری و کارگردانی اعلام کرد.

در اینجا بد نیست مطالبی را در خصوص ماتیو دولاپورت بدانیم، ماتیو دولاپورت نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار ماتیو دولاپورت می‌توان به فعالیت در فیلم اسم اشاره کرد.

ماتیو دولاپورت در سال ۱۳۹۴ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثرات مهمی حضور داشته است. اثر مهم ماتیو دولاپورت در این سال، فعالیت در فیلم اسم به کارگردانی لیلی رشیدی محسوب می‌شود. شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ماتیو دولاپورت فعالیت در فیلم اسم بوده است. ماتیو دولاپورت کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرده و سال ۱۳۹۴ فیلم اسم به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. ماتیو دولاپورت توانست با فعالیت در فیلم اسم تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر لیلی رشیدی، داریوش موفق، عباس جمالی و سارا افشار توانست سطح کاری او را متحول کند.

عواملی که در نمایش « اسم » نقش داشتند به ترتیب: نویسنده: ماتیو دولاپورت،مترجم: شهلا حایری،بازیگران: حسام حسینی،دستیار کارگردان: سحر اسدی،طراح گریم: ابوالفضل خسروجردی،نویسنده: ماتیو دولاپورت، الکساندر دولاپتولیر،مترجم: شهلا حائری،کارگردان: محمد چیت سازی (نادر دلشاه)،تهیه‌کننده: محمد چیت سازی (نادر دلشاه)،بازیگران: حسام حسینی، سارا شاه مرادی، حامد صالح پور، محمد چیت سازی (نادر دلشاه)، فرنیا احمدوند، سعید عابدی ،مدیر صحنه: لاله سیر،دستیار کارگردان: سحر اسدی،عکاس: امیر رضا دهنادی،طراح صحنه: امیر رضا دهنادی،طراح لباس: امیر رضا دهنادی،نور: امیررضا دهنادی،منشی صحنه: سعید عابدی،طراح پوستر: نادر دلشاه،طراح گریم: ابوالفضل خسروجردی و مجری گریم: نینا رستمی

این نمایش از ۱۳ لغایت ۳۱ مردادماه سال جاری در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به نشانی: خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک ۱۴۷۸ روی صحنه می رود.

عکاس و خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار