رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

نمایش غیرقانونی فیلم سینمایی «خرس» در فضای اینترنتی، با پیگیری صاحب اثر متوقف شد و حالا کارگردان آن معتقداست در صورت صدور مجوز اکران عمومی، نمایش یک فیلم توقیف شده می‌تواند به سینماها جانی تازه بدهد. نزدیک به یک دهه پیش بود که فیلم سینمایی خرس در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد که مخالفان و موافقان […]

نمایش غیرقانونی فیلم سینمایی «خرس» در فضای اینترنتی، با پیگیری صاحب اثر متوقف شد و حالا کارگردان آن معتقداست در صورت صدور مجوز اکران عمومی، نمایش یک فیلم توقیف شده می‌تواند به سینماها جانی تازه بدهد.

نزدیک به یک دهه پیش بود که فیلم سینمایی خرس در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد که مخالفان و موافقان سر سختی هم داشت و زمزمه‌‎ها درباره وضعیت مبهم اکران آن از همان زمان آغاز شد.

حالا بعد از ۹ سال پشت در ماندن این فیلم برای اکران عمومی، کانالی به صورت غیرقانونی با نام «شکوفا فیلم» در یوتیوب این فیلم را منتشر کرده است، خبری که خیلی زود واکنش بنیاد سینمایی فارابی به عنوان صاحب اصلی فیلم را در پی داشت و روابط عمومی این بنیاد سینمایی در پیامی نوشت که ضمن بررسی ابعاد موضوع جهت استیفای حقوق معنوی و مادی فیلم، پیگیری لازم را به عمل خواهد آورد.

اما خرس طی دو روز نمایش (۸ و ۹ شهریور) بیش از ۱۹ هزار بیننده داشته و حالا مدیران بنیاد سینمایی فارابی با ارسال ایمیل رسمی به یوتیوب، خواستار توقف نمایش و حذف فیلم در این پلتفرم جهانی شده اند.

البته حقوق کامل فیلم سینمایی خرس را موسسه رسانه‌های تصویری سابق، در اختیار داشته که پس از انحلال موسسه مذکور و ادغام آن، در سال ۹٨ کلیه دارایی‌های آن موسسه به بنیاد سینمایی فارابی منتقل شده است.

این خبر البته واکنش خسرو معصومی کارگردان فیلم را نیز در پی داشت و در گفت و گویی اعلام کرد که گرچه فیلم خرس در سال ۹۰ در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و دو جایزه هم گرفت، اما به دستور مدیران وقت توقیف شد و اجازه اکران پیدا نکرد.

وی گفته که «هر کسی خرس را تماشا کرد منقلب شد، با اینکه فیلم تلخی است. تاکید می‌کنم که این فیلم ضد جنگ است چون ما در آن هشت سال جنگ عراق علیه ایران، شروع کننده جنگ نبودیم. ما دفاع کردیم و خرس فیلمی علیه دفاع مقدس نیست.»

حال به نظر می‌رسد روز گذشته صفحه نمایش قاچاق فیلم خرس بسته شده است و کارگردان آن با توجه به مخالفتش با اکران آنلاین فیلم، این پیشنهاد را دارد که اگر مدیران سینمایی مجوز نمایش آن را بدهند شاید نمایش یک فیلم توقیف شده به سینماها جانی تازه بدهد.

این فیلم داستان رزمنده‌ای است که به جبهه‌های جنگ می‌رود و پس از ۱۴ سال مفقودالاثربودن متوجه می‌شود که همسرش با فرد دیگری ازدواج کرده است.

خرس با بازی پرویز پرستویی، فرهاد اصلانی و مریلا زارعی در سال ۹۰ ساخته شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار