رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
یادداشتهای جشنواره چهاردهم سینماحقیقت (8)

رویایی که در آسمان به کابوس تبدیل شد

به گزارش سینماخانه؛ مستند «رویای آشفته» به تهیه کنندگی روح اله رفیعی و کارگردانی احسان نیکبخت مستندی ۲۸ دقیقه از رشادت های خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در هفته های ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی رویای صدام را برای او تبدیل به کابوس کردند. مستند «رویای آشفته» که حاصل تدوین مجدد مجموعه […]

به گزارش سینماخانه؛ مستند «رویای آشفته» به تهیه کنندگی روح اله رفیعی و کارگردانی احسان نیکبخت مستندی ۲۸ دقیقه از رشادت های خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در هفته های ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی رویای صدام را برای او تبدیل به کابوس کردند.

مستند «رویای آشفته» که حاصل تدوین مجدد مجموعه مستند ۶ ‌قسمتی «داستان‌های ناگفته» کاری از گروه مستند بنیاد فرهنگی «روایت فتح» می باشد که پیش از این از شبکه مستند پخش شده است و حال با تدوینی مجدد در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت به نمایش در آمد.

این مستند با بیانی قهرمانانه و با استناد به عکس ها، گزارشات خبرنگارهای خارجی و مصاحبه با خلبانان نیروی هوایی ارتش چگونگی نشان می دهد که چگونه در هفته های ابتدایی جنگ تحمیلی، نیروی هوایی عراق از بین رفته و همزمان صادرات نفت عراق و تأمین سوخت ماشین جنگی عراق نابود می شود.

دیگر عوامل این مستند عبارتند از: تدوینگر: محمد بابایی؛ نویسنده:  احسان نیکبخت؛ تصویر بردار: سید احسان اصغرزاده و محمدحسین خندق آبادی؛ صداگذار: حسین شعبانی؛ شرکت سازنده: گروه مستند روایت فتح

مستند کوتاه «رویای آشفته» روز یکشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹ در چهاردهمین جشنواره بین ‌المللی «سینماحقیقت» به صورت آنلاین نمایش داده شد.

سینماخانه / ا.ش شهابی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار