رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
یادداشتهای جشنواره چهاردهم سینماحقیقت (14)

ف_ الف از فساد اقتصادی می گوید

مستندی با محوریت مسائل اقتصادی سال های اخیر که می کوشد از طریق جستجوی یکی از صدها متخلفین این حوزه به واکاوی و آسیب شناسی یکی از اقدامات شکست خورده دولت در مهار نرخ تورم بپردازد. پیشنهاد فیلم در طرح موضوع عبارت است از تلفیق: گفتگو با کارشناسان و تعدادی از دست اندرکاران سابق دولتی […]

مستندی با محوریت مسائل اقتصادی سال های اخیر که می کوشد از طریق جستجوی یکی از صدها متخلفین این حوزه به واکاوی و آسیب شناسی یکی از اقدامات شکست خورده دولت در مهار نرخ تورم بپردازد.

پیشنهاد فیلم در طرح موضوع عبارت است از تلفیق: گفتگو با کارشناسان و تعدادی از دست اندرکاران سابق دولتی و بریده جراید که دست کم دربین آثاری با چنین مضمونی چندان تازه محسوب نمی شود اما در این میان پرداختن به حضور یک زن به عنوان متقاضی وام (درتلاشی مضاعف ولی ناکام) در میان بحبوحه دریافت انواع رانت ها و سفارش ها به نوبه خود تاحدودی در بردارنده نوعی از تفاوت مجموعه مورد نظر کارگردان محسوب می گردد.

ف _ الف به عنوان یکی از آثار قابل اعتنا در بخش کارآفرینی جشنواره حقیقت، می تواند راهگشای ساخت مستندهایی از این جنس و حتی جسورتر در بررسی و ریشه یابی مشکلات و مسائل اقتصادی دوران حاضر تلقی گردد؛ دورانی که سینمای مستند بیش از هر زمان می تواند به رسالت خود در آن عمل نماید.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار