رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 18 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May

دبیر پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد گفت: این دوره از جشنواره با استقبال کارگردانان و تهیه کنندگان زیادی از کشورهای مختلف جهان روبرو شده و بر اساس آمار و اسناد موجود، از ۱۱۰ کشور فیلم دریافت شده است. به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سید سعید […]

دبیر پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد گفت: این دوره از جشنواره با استقبال کارگردانان و تهیه کنندگان زیادی از کشورهای مختلف جهان روبرو شده و بر اساس آمار و اسناد موجود، از ۱۱۰ کشور فیلم دریافت شده است.

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سید سعید بدیعی افزود: در دوره ای که با محدودیت ها و مشکلات عدیده ای به خاطر شیوع بیماری کرونا درگیر بودیم، باوجود پیش بینی هایی که تصور می شد به دلیل شیوع این بیماری آثار کمی برای جشنواره فیلم رشد ارسال خواهد شد، با استقبال کارگردانان و تهیه کنندگان زیادی از کشورهای مختلف جهان روبرو شده ایم و بر اساس آمار و اسناد موجود، از ۱۱۰ کشور فیلم دریافت شده است.

وی ادامه داد: بنابر آمار دبیرخانه پنجاهمین جشنواره فیلم رشد، به ترتیب کشورهای هند، ایتالیا، آمریکا، برزیل، اسپانیا، ترکیه، فرانسه، انگلیس، پرتغال، روسیه و ۱۰۰ کشور دیگر امسال برای جشنواره فیلم رشد اثر ارسال کرده‌اند. بر اساس این آمار بیشترین آثار دریافتی از کشور هندوستان با ۳۸۷ فیلم و کمترین اثر دریافتی با یک فیلم از کشور دومینیکن است.

دبیر پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد همچنین گفت: فیلم های دریافتی از کشورهای مختلف جهان در قالب های داستانی کوتاه، داستانی بلند، مستند کوتاه، مستند بلند، پویانمایی کوتاه و بلند است که توسط اعضای هیأت انتخاب در پنج گروه در حال بررسی است. همچنین در تعدادی از آثار نیز به موضوع شیوع ویروس کووید ۱۹ پرداخته شده است.

پنجاهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد با شعار کیفیت‌دهی به فرایند آموزش با تنوع بخشی در محیط‌های یادگیری برگزار می‌شود.

بدیعی پیش از این نیز در مورد نحوه برگزاری این جشنواره گفته بود: به دلیل وضعیت شیوع کرونا مسلماً جشنواره فیلم «رشد» همانند دیگر جشنواره‌ها از برگزاری به صورت حضوری محروم است و با توجه به شرایط حال حاضر که هنوز همه چیز تحت تأثیر شیوع این بیماری است، امکان برگزاری جشنواره به صورت حضوری و اکران آثار برگزیده برای دانش‌آموزان که اصلی‌ترین مخاطبان این جشنواره هستند، مقدور نخواهد بود. با این حال مشغول برنامه‌ریزی هستیم تا از ظرفیت‌های مختلف برای اکران فیلم‌ها استفاده شود.

وی همچنین در مورد زمان برگزاری جشنواره اعلام کرده است که به زودی جزییات بیشتری درباره زمان دقیق برگزاری این جشنواره و دیگر موضوعات آن مشخص خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار