رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

در این گزارش، با برخی از مشهور‌ترین اشتباهات سینمایی مثل دیده شدن یک ماشین مدرن در پشت صحنه فیلم «شجاع دل» آشنا می‌شوید. به نقل از ایندیپندنت، با اینکه فیلم سینمایی «روز و روزگاری در هالیوود» تارانتینو مورد تحسین قرار گرفته است، اشتباهات آن از دید مخاطبان تیزبین دور نماند و آن‌ها یک اشتباه و […]

در این گزارش، با برخی از مشهور‌ترین اشتباهات سینمایی مثل دیده شدن یک ماشین مدرن در پشت صحنه فیلم «شجاع دل» آشنا می‌شوید.

به نقل از ایندیپندنت، با اینکه فیلم سینمایی «روز و روزگاری در هالیوود» تارانتینو مورد تحسین قرار گرفته است، اشتباهات آن از دید مخاطبان تیزبین دور نماند و آن‌ها یک اشتباه و عدم دقت در تاریخ را در این فیلم سینمایی پیدا کردند.

این اشتباه در نیمه پایانی این فیلم رخ می‌دهد. وقتی که لئوناردو دی کاپریو بازیگر نقش ریک دالتون با یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ از اروپا به هالیوود بازگشته، اما جان تراولتا که علاقه زیادی به هواپیما‌ها دارد و همینطور یک خلبان آموزش دیده است، می‌گوید با توجه به اینکه فیلم در سال ۱۹۶۹ ساخته شده این اتفاق غیر ممکن است.

او گفت که هواپیمای ۷۴۷ در فوریه سال ۱۹۶۹ آزمایش پرواز انجام داد، اما نخستین بار در سال ۱۹۷۰ مورد استفاده عمومی قرار گرفت. طبق این موضوع تارانیتنو ۹ ماه اشتباه کرده است و باید از بوئینگ ۷۰۷ استفاده می‌کرد.

از این اشتباه در فیلم تارانتینو می‌توان چشم پوشی کرد، اما اشتباهاتی در فیلم‌ها رخ می‌دهند که می‌توان آن‌ها را در مرحله تدوین رفع کرد، اما این اتفاق برای آن‌ها نیفتاده است. مثل دیده شدن یک ماشین مدرن در پشت صحنه فیلم «شجاع دل». در اینجا با اشتباهاتی از فیلم‌های سینمایی آشنا می‌شوید که احتمالاً در مورد آن‌ها نشنیده اید.

بتمن (۱۹۸۹)

فیلم ابرقهرمانی بتمن به کارگردانی تیم بورتون اشتباهات زیادی دارد، اما اصلی‌ترین مورد آن زمانی اتفاق می‌افتد که جوکر به همراه اعضایش با رنگ قرمز یک نقاشی را در موزه خراب می‌کنند اما در سکانس بعدی این رنگ‌ها و جای دست‌ها دیگر روی این نقاشی دیده نمی‌شود.

روز و روزگاری در هالیوود (۲۰۱۹)

ریک دالتون با بازی لئوناردو دی کاپریو، با یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ به هالیوود باز می‌گردد، اما تارانتینو باید از یک بوئینگ ۷۰۷ استفاده می‌کرد. داستان فیلم در سال ۱۹۶۹ می‌گذرد و هواپیمای ۷۴۷ حدود یک سال بعد وارد خطوط هوایی می‌شود.

فارغ التحصیل (۱۹۶۷)

شخصیت داستین هافمن در این فیلم سینمایی قصد دارد از سانفرانسیسکو به برکلی کالیفرنیا برود، اما مسیری که در فیلم سینمایی طی می‌کند، او را از کالیفرنیا به سمت سان فرانسیسکو می‌برد.

شمال از شمال غربی (۱۹۵۹)

یکی از بازیگران کودک در این فیلم سینمایی به کارگردانی آلفرد هیچکاک، چند ثانیه قبل اینکه اوا ماریه به طور غیر منتظره‌ای به سمت کری گرانت شلیک کند گوش خود را برای جلوگیری از آسیب دیدن با دست می‌پوشاند.

داستان عامه پسند (۱۹۹۴)

ساموئل جکسون و جان تراولتا به سمت خانه‌ای می‌روند تا کیفی که دنبال آن هستند را پیدا کنند؛ اما پیش از اینکه تیراندازی‌های آن‌ها آغاز شود، حفره‌های شلیک گلوله روی دیوار‌ها دیده می‌شوند.

ترمیناتور ۳: خیزش ماشین‌ها (۲۰۰۳)

شماره‌ای که روی هواپیمای شخصیت ترمیناتور نوشته شده، مرتباً در طول فیلم عوض می‌شود. هواپیما زمانی که در آشیانه قرار دارد رقم و حروف N۳۰۳۵C رویش دیده می‌شود، اما بعد از اینکه به پرواز در می‌آید این ارقام به N۳۴۱۳F تغییر پیدا می‌کند.

تک تیر انداز آمریکایی (۲۰۱۵)

بچه‌ای که شخصیت بردلی کوپر بعد از بازگشت از جنگ بغل می‌گیرد، عروسکی و پلاستیکی است.

سریع و خشن (۲۰۰۱)

در سکانسی که شخصیت ترن حضور دارد، او لباسی پوشیده که آستین دارد، اما در شات بعدی او لباسی بدون آستین را به تن دارد که به نظر می‌رسد از دید تدوینگران دور مانده است.

جنگ ستارگان:یک امید جدید (۱۹۷۷)

در بخشی از فیلم یک گروه از سربازان استورم تروپر، به اتاق کنترل می‌روند که البته سر یکی از آن‌ها تصادفا به بالای در ورودی برخورد می‌کند. لاری گود، که بازیگر این سرباز بود هرگز فکرش را نمی‌کرد که این صحنه در نسخه نهایی فیلم هم باقی بماند.

دزدان دریایی کارائیب:نفرین مروارید سیاه (۲۰۰۳)

در سکانسی از فیلمی که جانی دپ در نقش جک اسپارو، کشتی دزدان دریایی را هدایت می‌کند، شخصی از عوامل فیلم با یک کلاه کابویی دیده می‌شود که به دریا نگاه می‌کند.

ذره‌ای آرامش (۲۰۰۸)

در این فیلم پشت سر دنیل کریگ که نقش جیمزباند را بازی می‌کند، فردی را می بینیم که تظاهر می‌کند در حال تمیز کردن خیابان است، اما او جاروی خود را با فاصله زیادی از زمین حرکت می‌دهد.

شجاع دل (۱۹۹۵)

در یکی از سکانس‌های فیلم که مبارزه‌ای گسترده رخ می‌دهد، یک ماشین مدرن در پشت صحنه دیده می‌شود. از آنجا که داستان فیلم در قرن سیزدهم میلادی می‌گذرد، عجیب است چگونه این موضوع در تدوین و نسخه نهایی فیلم همچنان پیداست.

هالووین (۱۹۷۸)

داستان این فیلم سینمایی به کارگردانی جان کارپنتر و نقش آفرینی جمی لی کورتیس، در شهری خیالی به نام هدنفیلد در ایالت ایلینوی روایت می‌شود اما تمامی ماشین‌ها در این فیلم پلاک کالیفرنیا دارند و حتی شات‌هایی در این فیلم از درختان نخل وجود دارد که مربوط به کالیفرنیای جنوبی است.

ارباب حلقه‌ها: دو برج (۲۰۰۲)

دو شخصیت مری و پیپین در ابتدای فیلم توسط اورک‌ها اسیر می‌شوند. پیپین را می‌بینیم که دستانش بسته است، اما در سکانس مبارزه دیگر طناب‌ها دیده نمی‌شوند. لحظاتی بعد دوباره این طناب‌ها روی مچ دست او ظاهر می‌شوند.

شوالیه تاریکی بر می خیزد (۲۰۱۲)

تناقض‌های زیادی در روز و شب بودن این فیلم کریستوفر نولان وجود دارد. در ابتدای فیلم و زمان سرقت از بانک، هوا کاملا روشن است. اما ناگهان در سکانس‌های تعقیب و گریز پلیس می‌بینیم که هوا کاملاً تاریک است.

دنیای ژوراسیک (۲۰۱۵)

در این فیلم پرفروش حدود ۳۳ اشتباه وجود دارد. یکی از آن‌ها سکانسی بود که کریس پرت، بازیگر نقش اصلی فیلم با دهانی بسته با همبازی خود صحبت می‌کند. در سکانسی دیگر هم تلفنی که شاهد شکسته شدن آن بودیم به طور کامل درست می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار