رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • شنبه 9 اسفند 1399 - 19:01
  • کد خبر : 62996
  • هنر
  • چاپ خبر : اولین آسایشگاه جذامیان مستند شد

مستند «خوره» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی شهرام میراب‌اقدم که به تاریخچه‌ی اولین آسایشگاه مجذومین می‌پردازد، آماده نمایش شد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند نیمه‌بلند «خوره» درباره تاریخچه‌ی اولین آسایشگاه مجذومین است که در شهر مشهد قرار دارد. میراب‌اقدم […]

مستند «خوره» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی شهرام میراب‌اقدم که به تاریخچه‌ی اولین آسایشگاه مجذومین می‌پردازد، آماده نمایش شد.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند نیمه‌بلند «خوره» درباره تاریخچه‌ی اولین آسایشگاه مجذومین است که در شهر مشهد قرار دارد.

میراب‌اقدم درباره‌ی این مستند توضیح داد: «خوره» به روند تغییر و تحول این آسایشگاه می‌پردازد و حال و روز مجذومین یا همان جذامیان را در این آسایشگاه، در گذر این سال‌ها نشان می‌دهد.

وی نقطه آغاز این مستند را خواندن خبری در یک روزنامه دانست و گفت: سوژه از جایی برای من جذاب شد که خبری در روزنامه چاپ شده بود که این مجذومین در حال اخراج از آسایشگاه محراب‌خان هستند؛ آسایشگاهی که از طرف همین شخص یعنی محراب‌خان در گذشته وقف مجذومین شده است.

میراب‌اقدم پیرامون نام این مستند هم اظهار کرد: از آنجایی که این بیماری کم‌کم تمام اجزای بدن را می‌خورد، به آن «خوره» نیز گفته می‌شود.

این مستندساز درخصوص مراحل تولید مستند «خوره» هم گفت: شرایط کار در این آسایشگاه به شدت سخت بود، چرا که این افراد به خاطر ظاهرشان از آمدن جلوی دوربین امتناع می‌کردند؛ اما خوشبختانه فیلمبرداری به هر شکل ممکن انجام شد تا مستند آماده نمایش شود.

گفتنی است که عوامل تولید مستند «خوره» عبارتند از: نویسندگان: شهرام میراب‌اقدم، بهارک جنت‌مکان، کارگردان و تهیه‌کننده: شهرام میراب‌اقدم، فیلمبردار: فرداد فریاک، صدابردار: عماد غفوری، تدوینگر و صداگذار: محسن محمدی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار