جشنواره بین المللی فیلم کووتو از ۲ تا ۱۶ آوریل (۱۳ تا ۱۶ فروردین) در دارالسلام پایتخت تانزانیا برگزار شد و اختتامیه آن روز دوشنبه هفته جاری برگزار شد.

در اختتامیه این جشنواره که به دلیل شرایط کرونایی به صورت آنلاین برگزار شد، انیمیشن سینمایی «بنیامین» برنده بهترین فیلم داستانی و برنده بهترین کاراکتر انیمیشن شد.

در این جشنواره آثار دیگری از ایران چون «امین واکوان»، «پرواز ۶۵۵»، «کوبانگی»، «موزی که می خندد»، «تمرین»، «تندر»، «اینطرف آنطرف» و آثاری از کشورهای اسپانیا، فرانسه، هند، روسیه، نیجریه، آفریقای جنوبی، کانادا، مصر و دانمارک حضور داشتند.

انیمیشن سینمایی «بنیامین» که پخش بین المللی آن در اختیار گروه عماریار و شرکت فیلمارکت است، پیش از این نیز در جشنواره بین المللی فیلم زوما در کشور نیجریه پذیرفته شده و همچنین برنده جایزه بهترین انیمیشن سینمایی کشور در سی و دومین جشنواره بین المللی  فیلم کودک و نوجوان اصفهان شده بود.

در خلاصه داستان «بنیامین» آمده است: «خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر…»

انیمیشن سینمایی «بنیامین» محصول موسسه پویانمایی «آینده‌نگار» به تهیه‌کنندگی مصطفی حسن‌آبادی و کارگردانی محسن عنایتی است.

منبع: سوره سینما