رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 23 May

۶۷۹۷۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

اکران «سه روز و سه قتل» مشخص نیست

کارگردان فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» بیان کرد هنوز تصمیمی برای اکران این فیلم گرفته نشده است. مسعود امینی تیرانی کارگردان و فیلمبردار سینما با اشاره به فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» گفت: در حال حاضر تصمیم جدی برای زمان و یا چگونگی اکران این فیلم سینمایی نگرفته‌ایم و برنامه مشخصی […]


دو قسمت پایانی «احضار» شنبه و یکشنبه روی آنتن می‌رود

با تکمیل مراحل پایانی تولید مجموعه تلویزیونی «احضار»، دو قسمت آخر این سریال شنبه و یکشنبه پیش‌رو (اول و دوم اردیبهشت) روی آنتن می‌رود و خلاصه‌ای از قسمت‌ها نیز جمعه شب پخش خواهد شد. به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سیما، به دلیل حجم زیاد سکانس‌های تصویربرداری شده در زمانی بیش از […]


«۱۹» به کارگردانی منیژه حکمت آماده نمایش شد

کارگردان «زندان زنان» ساخت فیلم تازه‌اش را به پایان رساند. منیژه حکمت ساخت ششمین فیلم بلند سینمایی‌اش را به پایان رساند. این فیلم با نام «۱۹» در سکوت خبری جلوی دوربین رفته و این روزها با پایان مراحل فنی برای صدور پروانه نمایش به وزارت ارشاد ارائه شده. این فیلم به تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و […]


نمایش سه مستند ایرانی در بخش مستند زیر ذره‌بین

مستندهای ایرانی «ایساتیس»، «روزگار بلور» و «زمزمه‌های گمشده در دوردست» در بخش مستند زیر ذره‌بین سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به روی پرده می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مستندهای بلند «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان، «روزگار بلور» به کارگردانی امیر فرض‌الهی و «زمزمه‌های گمشده در […]


گریم رعنا آزادی‌ور در «جیران» حسن فتحی

رعنا آزادی‌ور، در جدیدترین تجربه حضور در نمایش خانگی مقابل دوربین سریال عاشقانه ـ تاریخی «جیران» رفت. به نقل از روابط عمومی سریال، اولین تصویر از رعنا آزادی‌ور بازیگر نقش «تاج الدوله» در سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی منتشر شد. «جیران» دومین تجربه بازیگری آزادی‌ور در نمایش خانگی بعد از سریال «زخم کاری» است. […]


دومین قسمت از «من ناصر حجازی هستم» ساخته می‌شود

دومین قسمت از مستند «من ناصر حجازی هستم» آماده نمایش می‌شود. به نقل از روابط عمومی پروژه، در آستانه دهمین سالگرد درگذشت ناصر حجازی، ساخت دومین قسمت از فیلم «من ناصر حجازی هستم» با نام «افسانه یک عقاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر رفیعی سرانجام مجوز گرفت تا این مستند آماده نمایش شود. رضا یزدانی […]


۱۰ میلیون دلار فروش در دو روز؛

رکوردی که نهمین «سریع و خشمگین» در دوران کرونا شکست

نهمین قسمت از سری فیلم «سریع و خشمگین» با موفقیت در نخستین فرصت عرضه در بازارهای بین‌المللی به کارش ادامه می‌دهد. به نقل از ددلاین، نهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» که با عنوان «F۹» منتشر شده چهارشنبه فروش خود در بازارهای بین‌المللی را با نمایش در کره و هنگ کنگ و همچنین […]


معرفی فیلم‌های سینمای سعادت جشنواره جهانی فجر

۱۵ فیلم بلند ایرانی و خارجی و ۱۵ فیلم کوتاه ایرانی و خارجی در بخش سینمای سعادت سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر رقابت می‌کنند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سه فیلم بلند ایرانی و ۱۲ فیلم بلند خارجی و سه فیلم کوتاه ایرانی و ۱۲ فیلم […]


«۶۲۷» پاییز اجرا می‌شود

پرداختن به معضل ماشین خواب‌ها در تئاتر

شهرام گیل آبادی قصد دارد نمایشنامه «۶۲۷» را که به موضوع پدیده جدید ماشین خواب ها در شهرهای بزرگ ایران می پردازد، پاییز ۱۴۰۰ در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد. شهرام گیل آبادی نویسنده و کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش‌هایی اجتماعی از جمله «عاشقانه‌های خیابان» را با موضوع زنان کارتن خواب روی صحنه […]


تصویر تلاش برای بقا در یکی از آثار کلاسیک مرمت‌شده

«نان روزانه ما» ساخته کینگ ویدور از فیلم‌های بخش کلاسیک‌های مرمت‌شده سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است که سعید عقیقی در یادداشتی به بررسی آن پرداخته است. به گزارش سیننماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سعید عقیقی منتقد و فیلم‌نامه‌نویس باسابقه سینما، در یادداشتی به ویژگی‌های این فیلم سینمایی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی