رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 18 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May

سمانه شهبندی تهیه‌کننده «کتابخند» از ویژگی‌های این برنامه که از رادیو جوان پخش می‌شود سخن گفت. سمانه شهبندی تهیه‌کننده «کتابخند» که از رادیو جوان روی آنتن می‌رود و تمایز آن با دیگر برنامه‌های کتاب محور به بیان کرد: ما برای برنامه سازی در حوزه کتاب و با توجه به گروه سنی جوان تمایزی که قائل شدیم […]

سمانه شهبندی تهیه‌کننده «کتابخند» از ویژگی‌های این برنامه که از رادیو جوان پخش می‌شود سخن گفت.

سمانه شهبندی تهیه‌کننده «کتابخند» که از رادیو جوان روی آنتن می‌رود و تمایز آن با دیگر برنامه‌های کتاب محور به بیان کرد: ما برای برنامه سازی در حوزه کتاب و با توجه به گروه سنی جوان تمایزی که قائل شدیم زبان طنز بود و سعی می‌کنیم برنامه را با نوعی طنازی و شوخی شروع کنیم.

وی ادامه داد: سعی داریم شوخی‌هایی داشته باشیم که ابتدا مخاطب را جذب کنیم و بعد با این مقدمه به بخش جدی‌تر برنامه وارد شویم و کتاب را از زاویه‌های مختلف داستان و نویسنده‌اش معرفی کنیم.

تهیه کننده «کتابخند» درباره کتاب‌های معرفی شده در این برنامه اظهار کرد: تلاش ما این است که بیشتر نویسنده های ایرانی و چاپ‌های جدید را معرفی کنیم. یک بخش گفتگو هم داریم که در آن با نویسنده‌ها و مترجمان جوان گپ می‌زنیم و محدودیتی هم برای خود قائل نیستیم که حتماً کتاب‌ها ایرانی باشند.

شهبندی درباره بخش طنازی برنامه و اینکه چقدر سراغ کتاب‌های طنز می‌روند نیز گفت: در مدتی که برنامه پخش شده است کتاب طنز کمتر معرفی کرده‌ایم و بیشتر شوخی با کتاب‌های رمان و داستانی بوده است. سعی کردیم شوخی هم افراطی نباشد که نویسنده دلخور شود و در حد شوخی با اسم کتاب یا موارد دیگر بوده است.

این تهیه‌کننده درباره دیگر جزئیات برنامه نیز عنوان کرد: برنامه مجری محور است، نویسنده و اجرا با حمید پارساست و سمانه مبلغ حسینی نیز با مترجمین و نویسنده های کتاب اولی گفتگو می‌کند.

وی در پایان درباره ارائه آموزش‌هایی برای علاقمندان به نویسندگی در برنامه بیان کرد: یک بخش کارشناسی داریم که کارشناس به حوزه نقد کتاب ورود می‌کند و فرزام شیرزادی اجرای این بخش را بر عهده دارد و نکته‌هایی هم درباره نویسندگی برای علاقمندان به نویسندگی توضیح می‌دهد و فکر می‌کنم که اگر این علاقمندان برنامه را دنبال کنند آموزش‌های جالبی را به دست بیاورند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار