میزان مخاطبان فصل چهارم «یلواستون» (Yellowstone) ۶۷ درصد بیش از تعداد بینندگان قسمت اول فصل سوم بوده است که در مجموع بیش از چهارده میلیون نفر از بزرگسالان در چند روز اخیر قسمت اول این سریال را دیده‌اند که این امر کمکی بزرگی به سریال دیگر خالق این مجموعه خواهد کرد.

این در حالی است که تیلور شریدان سریال «شهردار کینگزتاون» را به طور اختصاصی در پلتفرم پارامونت پلاس پخش خواهد کرد.

گفتنی است کریس مکارتی مدیرعامل گروه سرگرمی ام تی وی درباره تیلور شریدان گفت: تیلور یک تجربه سینمایی را با بازی محشر کوین کاستنر به مدیوم سریال آورده است، به‌طوری‌که بینندگان تحمل صبر کردن برای دیدن ادامه داستان در قسمت‌های بعد را ندارند؛ بنابراین شرکت ما در تلاش است که همکاری‌هایمان را با تیلور شریدان گسترش داده و از این شور و هیجان به وجود آمده پیرامون «یلواستون» بتوانیم آثاری با همین سبک و سیاق بسازیم.

لازم به ذکر است در حال حاضر «یلواستون» پربیننده‌ترین سریال در سرتاسر پلتفرم‌های مختلف اعم از تلویزیون و سرویس‌های اینترنتی است.

این سریال وسترن مدرنی درباره خانواده «داتن» در ایالت مونتانا آمریکا است. این خانواده مالک وسیع‌ترین ملک دامپروری زراعی در آمریکا است که مدام مورد حملات بی‌امان سوداگران ملکی، سرخ‌پوستان و دولت قرار گرفته است. این سریال بیانگر دنیای بی‌رحمی است که پتانسیل آن را دارد تا برای سوداگران ملکی، میلیاردها دلار سودآوری کند. در این دنیا سیاست‌مداران به‌راحتی عزل و نصب می‌شوند و وفاداری آنها تنها برای فروش است.

در این میان بازی محشر کوین کاستنر در نقش بزرگ‌مرد «جان داتن» سبب حیرت بینندگان شده است. نقش‌آفرینی مابقی بازیگران نیز مثال‌زدنی بوده و کول هاوزر نیز بازی خوبی در نقش «ریپ ویلر» از خود ارائه داده است. همچنین وس بنتلی، لوک گرایمز، گیل برینگهَم، دنی هیوستن، ویل پَتن، نیل مکدانو و … از دیگر بازیگران مشهور این سریال هستند.

لازم به ذکر است «یلواستون» نفس تازه‌ای در جنازه این روزهای هالیوود دمیده است. سریالی که هرگونه تبلیغات سیاسی، نقطه‌نظرهای لیبرالی و فرامین افراطی چپ‌گرایان فارغ بوده است. این سریال برای آن بخش از مردم آمریکا که تعدادشان هم کم نیست، از اندک برنامه‌های تلویزیونی سرگرم‌کننده‌ای است که با خیال راحت به تماشای آن می‌نشینند.

علاوه بر استقبال بینندگان از سریال، سبک زندگی کاراکترهای سریال به آرزوی بسیاری از مخاطبان تبدیل شده است. زندگی در مِلکی وسیع در دل طبیعت آرام و بعضاً وحشی، نگهداری از تعدادی اسب و دام و حیوانات دیگر، زندگی دور از هیاهوی شهر، از عناصری هستند که برای دراماتیک کردن داستان استفاده شده است و در واقعیت چند سالی می‌شود که این سبک زندگی مرسوم شده است.

شایان‌ذکر است که موفقیت چشمگیر «یلواستون» نشانگر تشنگی مردم در قبال این‌گونه سریال‌ها بوده و شرکت پارامونت با زیرکی تمام‌عیار متوجه این نیاز شده است.

ناگفته نماند پیش‌درآمد «یلواستون» به نام «۱۸۸۳» (Y: 1883) به‌زودی از سرویس پارامونت پلاس پخش خواهد شد. همچنین چند سریال وسترنی دیگر نیز پخش خواهد شد.

منبع: سوره سینما