رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

انیمیشن «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی یکی از ۹ انیمیشن منتخب جشنواره ساندنس برای نخستین بار در قاره آمریکا اکران می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «دیوار چهارم» ساخته محبوبه کلایی؛ یکی از ۹ انیمیشن منتخب جشنواره ساندنس آمریکا، در تاریخ ۲۰ […]

انیمیشن «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی یکی از ۹ انیمیشن منتخب جشنواره ساندنس برای نخستین بار در قاره آمریکا اکران می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «دیوار چهارم» ساخته محبوبه کلایی؛ یکی از ۹ انیمیشن منتخب جشنواره ساندنس آمریکا، در تاریخ ۲۰ تا ۳۰ ژانویه برای نخسین بار در آمریکا اکران می‌شود و با آثاری از کشورهای فرانسه، شیلی، تایوان، اندونزی، مکزیک، سوئیس و آلمان در بخش مسابقه بین‌الملل به رقابت خواهد پرداخت.

در میان ۹ اثر برگزیده «اتوبوس شب» Night Bus اثر Joe Hsieh از تایوان انیمیشن معرفی شده به اسکار از سوی انیمافست زاگرب نیز حضور دارد.

همچنین «بستیا»  Bestia، اثر Hugo Covarrubias، از شیلی برنده جایزه بزرگ بسیاری از جشنوارهای مورد تأیید آکادمی اسکار از جمله جشنواره بوسان کره جنوبی؛ برنده بهترین فیلم جشنواره بلک نایت تالین و ده‌ها جایزه دیگر، از جمله آثار موفق این جشنواره است که در رقابت با «دیوار چهارم» قرار دارد.

به گزارش وب‌سایت جشنواره از میان بیش از پنج هزار و ششصد اثر ارسال شده در بخش فیلم کوتاه، تنها ۱۷ فیلم در بخش داستانی؛ ۴ فیلم در بخش غیر داستانی و ۹ فیلم در بخش انیمیشن برگزیده شده است.

جشنواره فیلم «ساندنس» بزرگترین جشنواره سینمای مستقل در آمریکا و از مهمترین جشنواره‌های جهان است که توسط رابرت ردفورد برای کشف و معرفی فیلمسازان مستقل تاسیس شده و هر ساله آثار متفاوتی را به صنعت فیلم کوتاه معرفی می‌کند.

چهلمین جشنواره جهانی فیلم «ساندنس» آمریکا از ۲۰ تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ به صورت ترکیبی در یوتا، (پارک سیتی) برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار