رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 14 May
مستند «گالش منزل»:

مردی که جنگل را ترک نکرد

مستند «گالش منزل» به کارگردانی علی شهاب‌الدین درباره سبک زندگی مردم مازندران است. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی،  در ادامه رویداد «فیلم خبر» نوبت به معرفی مستند «گالش منزل» به کارگردانی علی‌ شهاب‌الدین رسید. شهاب‌الدین گفت: من اصالتا مازندرانی هستم و در […]

مستند «گالش منزل» به کارگردانی علی شهاب‌الدین درباره سبک زندگی مردم مازندران است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی،  در ادامه رویداد «فیلم خبر» نوبت به معرفی مستند «گالش منزل» به کارگردانی علی‌ شهاب‌الدین رسید.
شهاب‌الدین گفت: من اصالتا مازندرانی هستم و در دوران کودکی‌ام شاهد این تیپ از زندگی‌ها بوده‌ام و می‌دانم که این روش زندگی بخشی از فرهنگ آن‌ها است. این پیرمرد آخرین نسل از بازماندگان گالشی بوده و با وجود ابتلا به بیماری سرطان حاضر نشده بود جنگل را ترک کند.
رهبر قنبری نیز به این نکته تاکید داشت که فرهنگ امروزی ما برگرفته از همین خرده فرهنگ‌های محلی است.
این مستندساز گفت: در اواخر دهه هفتاد بعد از جنگ دولت مصوبه‌ای را مطرح کرده است که برای صیانت از جنگل گالش‌ها باید از جنگل خارج شوند و دامداری باید به شیوه مدرن انجام شود. ما این مسائل و معضلات ناشی از آن را به تصویر کشیدیم.
او ادامه داد: من خودم قائل به صیانت از محیط‌زیست هستم، در این اثر می‌خواهم بگویم شما می‌توانید این افراد را نگه داشته و هویت را حفظ کنید اما علوفه و موارد لازم را برایشان فراهم کنید. خود مسئولان اداره جنگل‌بانی هم اعتقاد دارند این پروژه شکست‌خورده است.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار