رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

شبکه اچ‌بی‌او سفارش ساخت سریالی کوتاه با اقتباس از کتابی درباره ترورهای هدفمند اسراییل را داده است. به نقل از ورایتی، کمپانی «کِشِت استودیوز» به سفارش اچ‌بی‌او سریالی کوتاه را درباره ترور شهید عماد مغنیه بنیانگذار حزب‌الله که در عملیاتی در دمشق در سال ۲۰۰۸ با همکاری سیا و موساد ترور شد، می‌سازد. این سریال […]

شبکه اچ‌بی‌او سفارش ساخت سریالی کوتاه با اقتباس از کتابی درباره ترورهای هدفمند اسراییل را داده است.

به نقل از ورایتی، کمپانی «کِشِت استودیوز» به سفارش اچ‌بی‌او سریالی کوتاه را درباره ترور شهید عماد مغنیه بنیانگذار حزب‌الله که در عملیاتی در دمشق در سال ۲۰۰۸ با همکاری سیا و موساد ترور شد، می‌سازد.

این سریال با اقتباس از کتابی پرفروش از نیویورک تایمز با عنوان «برخیز و اول تو بکش: ماجرای مخفی ترورهای هدفمند اسراییل» نوشته رونان برگمن ساخته می‌شود.

این کتاب که سال ۲۰۱۸ منتشر شد، درباره برنامه‌های ترور هدفمند موساد، شین بت و ارتش اسراییل است.

در توضیح این کتاب گفته شده در تلمود آمده است: «اگر کسی برای کشتن تو آمد، برخیز و اول تو او را بکش». این غریزه برای دفاع از قوم یهود در دی‌ان‌ای هر اسراییلی گنجانیده شده و از همان آغاز تشکیل این رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ برمبنای آن عمل کرده است.

رونن برگمن روزنامه‌نگار و تحلیلگر نظامی که توسط دیوید رمنیک نویسنده برنده پولیتزر به عنوان «مهم‌ترین گزارشگر تحقیقی اسراییل» مورد تحسین واقع شده در این کتاب گزارشی از برنامه‌های کشتار هدفمند اسراییل ارایه می‌کند. وی از برخی از اعضای فعلی و سابق دولت اسراییل از جمله شیمون پرز، ایهود باراک، آریل شارون و نتانیاهو و برخی شخصیت‌های بلندپایه ارتش اسراییل و سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بهره گرفته تا عملیات ترورهای هدفمند را توجیه کند.

این کتاب ۷۳۷ صفحه‌ای برنده جایزه کتاب ملی یهودی در زمینه تاریخ نیز شده است.

برگمن در این کتاب از ترور در رژیم صهیونیستی به عنوان ابزاری دفاعی در سیاست خارجی یاد کرده و حتی درباره اثربخشی و اخلاقی بودن آن به بررسی می‌پردازد و حتی با قاتلان هم مصاحبه می‌کند.

وی در عین حال در این کتاب نشان می‌دهد که از جنگ جهانی دوم به این سو، رژیم صهیونیستی و سازمان‌های شبه نظامی پیش از تاسیس دولت، بیش از هر کشور دیگری، مردم جهان را ترور کرده‌اند.

وی در این کتاب به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران هم اشاره کرده و می‌نویسد بوش و اوباما هم صدها قتل هدفمند را با الهام از تکنیک‌های اسراییلی به کار بسته‌اند.

فیلمنامه این سریال کوتاه را یووال آدلر فیلمساز اسراییلی نوشته و خودش آن را کارگردانی می‌کند. او ساخت فیلم اقتباسی، جاسوسی «مامور مخفی» در سال ۲۰۱۹ را در کارنامه دارد.

«کِشِت استودیوز» که سال ۲۰۱۵ ایجاد شده با هدف ساخت فیلم‌هایی با موضوع بین‌المللی و پیش بردن آن در هالیوود فعالیت می‌کند. این کمپانی اکنون مشغول تولید فیلم‌ها و برنامه‌هایی با این رویکرد به زبان‌های مختلف برای بزرگ‌ترین شبکه‌ها و سرویس‌های استریم است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار