رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

به نقل از ورایتی، دقایقی پیش امروز ۲۶ ژانویه نامزدهای چهل و هفتمین دوره جوایز سزار در حالی معرفی شد که فیلم «توهمات گمشده» ساخته خاویر جیانولی پیشتاز نامزدها لقب گرفت. جوایز سزار در فرانسه معادل اسکار است. در این دوره از جوایز سزار فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی از ایران در […]

به نقل از ورایتی، دقایقی پیش امروز ۲۶ ژانویه نامزدهای چهل و هفتمین دوره جوایز سزار در حالی معرفی شد که فیلم «توهمات گمشده» ساخته خاویر جیانولی پیشتاز نامزدها لقب گرفت. جوایز سزار در فرانسه معادل اسکار است.

در این دوره از جوایز سزار فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی از ایران در بخش بهترین فیلم خارجی رقابت می کند.

جوایز سزار روز ۲۵ فوریه در پاریس به برگزیدگان اهدا می شود.

نامزدهای بخش های مهم جوایز سزار

بخش بهترین فیلم

«توهمات گمشده»، «آنت»، «آلین»، «سنگر»، «رویداد»، «تقسیم»، «اونودا»

بخش بهترین کارگردان

والری لمرسیر برای «آلین»، لئوس کاراکس برای «آنت»، سدریک خیمنز برای «سنگر»، آدری دیوان برای «رویداد»، خاویر جیانولی برای «توهمات گمشده»، آرتور هراری برای «اونودا» و جولیا

بهترین فیلم خارجی

«کوپه شماره ۶»، «ماشین من را بران»، «اولین گاو»، «بدترین انسان در جهان»، «مادران مشابه»، «پدر»، «متری شیش و نیم»

بهترین بازیگر نقش اول زن

لیلا بختی برای «نا آرام»، والریا برونی تدشی برای «تقسیم»، لورا کالامی برای «یک زن جهان»، ویرجین افیرا برای «بندتا»، ویکی کریپس برای «محکم بغلم کن»، والری لمرسیر برای «آلین»، لیا سیدو برای «فرانسه»

بهترین بازیگر نقش اول مرد

دامین بونار برای «نا آرام»، آدام درایور برای «آنت»، گیلس للوش برای «سنگر»، وینسنت مک کیگنی برای برای «دکتر شبانه»، بنویی ماگی مل برای برای «در تمام عمرش»، پیو مارمای برای «تقسیم»، پیر نیرنی برای «جعبه سیاه»

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار