رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه پنج؛ برنامه جشن رمضان شب گذشته با حضور یکی از خلاق‌ترین کارآفرینان ایران روی آنتن رفت. محمد یزدانی، که در حوزه طراحی دکوراسیون تخصص دارد با ابداع مغازه‌های خودگاوصندوق امنیت را برای طلافروشی‌ها تضمین کرده است. وی با حضور در این برنامه از فعالیت‌های خود […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه پنج؛ برنامه جشن رمضان شب گذشته با حضور یکی از خلاق‌ترین کارآفرینان ایران روی آنتن رفت. محمد یزدانی، که در حوزه طراحی دکوراسیون تخصص دارد با ابداع مغازه‌های خودگاوصندوق امنیت را برای طلافروشی‌ها تضمین کرده است. وی با حضور در این برنامه از فعالیت‌های خود صحبت کرد و توضیحاتی درباره سیستم امنیتی مغازه‌های خود گاوصندوق‌ ارائه داد.

کارآفرین گفت: من حدود ۱۹ سال پیش به همراه همسر خود وارد صنعت ساختمان شدم که با طراحی دکوراسیون آغاز کردیم. ما در ابتدای کار هیچ سرمایه‌ای نداشتیم و با دست خالی وارد بازار شدیم. من در آن زمان برای ارائه کار خود با یک لپ‌تاپ به ساختمان‌های نیمه‌ساز می‌رفتم و خود را به سازنده‌های آن‌ها معرفی می‌کردم. برخی از این سازنده‌ها از فعالیت من استقبال می‌کردند و مابقی بی‌تفاوت بودند. با گذر زمان در این حوزه با موفقیت روبه‌رو شدیم اما در اواخر دهه هشتاد رکود بازار مسکن برای ما مشکل‌ساز شد. از آنجایی که ما به موازات در حوزه طلا فعالیت داشتیم، تمرکز خود را در آن قسمت قرار دادیم. برادرم در گذشته به پیشنهاد من وارد این صنف شده بود و باعث شد امکان ورود ما نیز به آن حوزه فراهم شود.

محمد یزدانی ادامه داد: اکنون با ابداعات خود موفق شدیم سبک جدیدی از گاوصندوق‌ها را اختراع کنیم و طلافروشی‌های خود گاوصندوق ضد سرقت را به بازار عرضه کنیم. این ایده برای اولین بار در کشور مطرح می‌شد و به ثبت مالکیت صنعتی رسید. ما این گاوصندوق‌ها را نه تنها در کشور بلکه به کشورهای دیگر نیز صادر می‌کنیم.

وی افزود: شکل‌گیری این طلا‌فروشی‌ها به آن صورت است که ما یک مغازه را به گاوصندوق تبدیل می‌کنیم و تمام آن را به درب‌های خزانه مکانیزه مجهز می‌کنیم. پس از آن با استفاده از هنر طراحی دکوراسیون ظاهر آن را به شکل یک طلافروشی در می‌آوریم. درب‌های مکانیزه این مغازه‌ها با توجه به فضای طلافروشی به صورت ریلی یا آسانسوری بسته می‌شوند و کاملا ضد سرقت مسلحانه است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد سارقان پیش از انجام عملیات خود حدود یک الی دو ماه بر روی مغازه مورد نظر تحقیق می‌کنند. درب‌های خزانه طراحی شده برای طلافروشی‌های خود گاوصندوق طی ۲۰ ثانیه بسته می‌شوند و این باعث می‌شود سارقان از حمله به چنین مغازه‌ای خودداری کنند. کاربرد ساخت این گاوصندوق‌ها برای طلافروشی‌ها، صرافی‌ها، مغازه‌های لوکس و موارد مشابه وجود دارد.

او گفت: در ابتدای دوران کرونا برعکس مابقی مشاغل ما با بازار خوبی برای ساخت گاوصندوق‌ها مواجه شدیم اما در سال دوم کرونا به دلیل ابتلا به این بیماری نتوانستیم سرویس‌دهی پیاپی داشته باشیم. با گذر زمان موفق شدیم از چالش‌ها بگذریم و در نهایت به یک حالت با ثبات در درآمدزایی برسیم.

این کارآفرین خلاق اظهار کرد: ما در حال حاضر حدود ۲۸ نفر نیروی انسانی داریم که حاضر هستیم ۵ نفر دیگر را به جمع آن‌ها اضافه کنیم و این اشخاص را از بین مددجویان انتخاب کنیم.

ویژه برنامه جشن رمضان که هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری جاوید از شبکه ۵ سیما پخش می شود، شب گذشته با حضور کارآفرینی خلاق بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ و اجرای موسیقی ؛ قدسیه صالحی و بابک افرا با محمد یزدانی به گفت و گو نشستند. در ادامه بینندگان جشن رمضان می‌توانند تصاویر، ویدئو‌ها و اطلاعات بیشتر این برنامه را در صفحه اینستاگرامی برنامه به آدرس @JashneRamezanTV5 مشاهده کنند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار