رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته میزبان یکی از خواننده‌های آئینی کشور بود. مهدی شجاعی، مناجات خوان پس از حضور در برنامه و اجرای مناجات به دنبال شهادت حضرت امیرالمومنین، امام علی (ع) با بابک افرا گفت‌وگو کرد و از آداب اصلی مراسم مذهبی […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته میزبان یکی از خواننده‌های آئینی کشور بود. مهدی شجاعی، مناجات خوان پس از حضور در برنامه و اجرای مناجات به دنبال شهادت حضرت امیرالمومنین، امام علی (ع) با بابک افرا گفت‌وگو کرد و از آداب اصلی مراسم مذهبی سخن گفت.

شاعر آئینی گفت: در تمام مراسم‌های مذهبی آدابی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به داشتن وضو، حفظ ادب و صبر اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین این موارد رعایت ادب است تا احترام افراد حفظ شود. هیئت‌ها و عزاداری‌ها به نظمی نیاز دارند که تنها با حفظ ادب امکان‌پذیر است.

شجاعی ادامه داد: یکی از اساتید به نام اخلاق آقای مجتبی تهرانی بودند که در شب‌های رمضان ۳۰ جلسه برنامه داشتند. ایشان در تمامی آن ۳۰ روز تلاش بسیاری برای رعایت احترام و شادابی مجلس داشتند. چیز دیگری که ایشان بسیار رعایت می‌کردند زمان‌بندی و کیفیت مجالس بود تا به بهترین نحو صورت بگیرند.

بخش دوم

شاعر آئینی در رابطه با توضیح «نفس حق مداحان» گفت: لازمه داشتن نفس حق در مداحی ارتباط درست، عمیق و صمیمانه با خدا و اهل‌بیت است. به اصطلاح می‌گویند نفس چنین مداحانی حق است. یکی از استادان ما همیشه می‌گفت هر زمان که برای خدا مداحی می‌کنم بهترین کیفیت را ارائه می‌دهم اما زمانی که می‌خواهم برای شخصی مانند صاحب مجلس مداحی کنم کیفیت کار تغییر می‌کند. در ابتدای انقلاب هفته‌ غدیریه می‌گرفتند؛ به یاد دارم در یکی از این مجالس مردم از استاد سازگار خواستند که مداحی کنند. ایشان با خواندن یک رباعی حال همه حاضران را دگرگون کردند. این خاصیت در همه وجود ندارد و تنها پس از گذر چندسال ارتباط قلبی با خداوند و اهل‌بیت به دست می‌آید.

ویژه برنامه جشن رمضان که هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری جاوید از شبکه ۵ سیما پخش می شود، شب گذشته با حضور شاعر آئینی بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ و اجرای موسیقی ؛ قدسیه صالحی و بابک افرا با مهدی شجاعی به گفت و گو نشستند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار