رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

همزمان با سالروز در گذشت دانشمند متفکر و برجسته مرحوم محمدرضا حکیمی رادیو ایران ویژه برنامه «ژرفا» را تقدیم می کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، محمدرضا حکیمی به عنوان فقیه، مجتهد شیعه، فیلسوف، متفکر و نویسنده شناخته می‌شود؛ مجاهدی خستگی‌ناشناس و مدافع آرمان‌ها و تعالیم مکتب وحی که زندگی‌اش […]

همزمان با سالروز در گذشت دانشمند متفکر و برجسته مرحوم محمدرضا حکیمی رادیو ایران ویژه برنامه «ژرفا» را تقدیم می کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، محمدرضا حکیمی به عنوان فقیه، مجتهد شیعه، فیلسوف، متفکر و نویسنده شناخته می‌شود؛ مجاهدی خستگی‌ناشناس و مدافع آرمان‌ها و تعالیم مکتب وحی که زندگی‌اش در تبیین علمی مفهوم عدالت‌خواهی و مبارزه برای ستم‌زدایی از جوامع بشری، سپری شد.
وحید بیات تهیه کننده ویژه برنامه «ژرفا» بیان کرد: از استادان مرحوم علامه محمد رضا حکیمی می توان شیخ محمد تقی ادیب نیشابوری، آیت الله شیخ مجتبی قزوینی خراسانی، آیت الله العظمی سید محمد هادی میلانی، آیت الله میرزا احمد مدرس یزدی، شیخ اسماعیل نجومیان، حاج سید ابوالحسن حافظیان و حاجی خان مخیری را نام برد.
وی ادامه داد: از وی با عناوینی چون «علامه»، «فیلسوف عدالت» یاد می شود.

بیات افزود: کتاب الحیاه وی در رابطه با اقتصاد اسلامی از شهرت خاصی در کشورهای اسلامی برخوردار شده است. حکیمی از طرفداران سرسخت و علاقه مندان جدّی مکتب تفکیک شمرده می شود.
این تهیه کننده رادیویی در پایان تصریح کرد: همزمان با سالروز در گذشت دانشمند متفکر و برجسته مرحوم محمدرضا حکیمی در ویژه برنامه «ژرفا» نگاهی به زندگی و آثار این دانشمند فرهیخته خواهیم داشت.
گفتنی است «ژرفا» به تهیه کنندگی وحید بیات و اجرای حامد نجم الهدی و قلم محبوبه احمدی زاده دوشنبه ۳۱ مرداد بعد از خبر ساعت ۱۷:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار