رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو، برنامه «زادگاه» رادیو فرهنگ چهارشنبه ۱۶ شهریور با سفر به استان خراسان جنوبی به زادگاه محدث بیرجندی، فقیه و عالم شیعه سرمی زند. برنامه « زادگاه» به بهانه معرفی مفاخر فرهنگی کشورمان در سفری رادیویی شنوندگان را با شهرها و ‌روستاهای کشور آشنا می کند. […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو، برنامه «زادگاه» رادیو فرهنگ چهارشنبه ۱۶ شهریور با سفر به استان خراسان جنوبی به زادگاه محدث بیرجندی، فقیه و عالم شیعه سرمی زند.

برنامه « زادگاه» به بهانه معرفی مفاخر فرهنگی کشورمان در سفری رادیویی شنوندگان را با شهرها و ‌روستاهای کشور آشنا می کند.

در برنامه امروز «زادگاه» شنوندگان رادیو فرهنگ در سفر به استان خراسان جنوبی و‌روستای گازار که زادگاه شیخ محمد باقر گازاری فقیه و عالم شیعه و معروف به محدث بیرجندی است با گوشه ای از زندگی این استاد آشنا می شوند.

محمدباقر قائنی مجتهد بیرجَندی (۱۲۷۶-۱۳۵۲ق)، معروف به محمدباقر آیتی و محدث بیرجندی، فقیه، رجالی و متکلم شیعه در قرن ۱۴ قمری است. بیرجندی مدتی در زادگاهش روستای گازار از روستاهای بیرجند به امامت جمعه و جماعت می‌پرداخت و منصب قضاوت را نیز بر عهده داشت. نزدیک به ۷۰ اثر به او نسبت داده‌اند که کبریت احمر از مشهورترین آن‌هاست.
الکبریت الأحمر فی شرائط المنبر، در ایران و هند بارها چاپ و به زبان اردو هم ترجمه شده است.
مستند « زادگاه» را شنبه ، یکشنبه و دوشنبه و چهارشنبه به تهیه کنندگی فریده گودرزی ساعت ۲۰:۴۵ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار