رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

مجموعه مستند «نیمرخ شمالی البرز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی احمدی زرین‌کلایی تولید جدید شبکه مستند در ۱۰ قسمت حدود ۳۰ دقیقه‌ای آماده پخش شد.   به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این مجموعه مستند که روزهای پایانی تولید را پشت سر می‌گذارد درباره دیواره شمالی رشته کوه البرز ساخته […]

مجموعه مستند «نیمرخ شمالی البرز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی احمدی زرین‌کلایی تولید جدید شبکه مستند در ۱۰ قسمت حدود ۳۰ دقیقه‌ای آماده پخش شد.  

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این مجموعه مستند که روزهای پایانی تولید را پشت سر می‌گذارد درباره دیواره شمالی رشته کوه البرز ساخته شده و به بررسی آسیب‌هایی که در سالهای اخیر به حیات وحش این منطقه وارد شده، می‌پردازد.
زرین کلایی دراینباره گفت: بخش شمالی البرز به دلیل  همجواری با دریا و کوهستان از اکوسیستم ویژه ای برخوردار است، این مستند حیات وحش و محیط زیست این منطقه در بخش هایی که در استان مازندران قرار دارد را مورد بررسی قرار داده است.
وی افزود: حفظ و  حراست از دیواره شمالی رشته کوه البرز به دلیل اهمیت ویژه این منطقه بسیار ضروری است، این در حالی است که کمترین توجهی به این نقطه جغرافیایی نشده، هرج و مرج و ازدحام زیست بوم منطقه را با خطر نابودی مواجه کرده، دریا، کوهستان و دشت هایش در حال تخریب هستند، رودخانه‌ها آلوده هستند و تردد افرادی که برای فتح قله دماوند به این منطقه می روند فضای مخربی را ایجاد کرده‌است.
این مستندساز گفت: برای ساخت این مجموعه مستند پژوهش مفصلی انجام شد، تصویربرداری هم یکسال طول کشید، حالا کار در مرحله صداگذاری است و تا مهر ماه برای پخش از شبکه مستند آماده خواهد شد.
«نیمرخ شمالی البرز» تولید شبکه مستند سیماست و از عوامل آن می‌توان به  تصویر بردار:علی احمدی زرین کلایی، علی غلامرضا پور، رحمان نعیمایی، جبریل شعبانی،  رحمان اسحاقی، تصویر بردار هوایی، رامین وحدانی فرد، جواد صمدی، تدوین:  فرشاد افشین پور، زهرا اکبری، مشاور کارگردان: ماهان  احمدی زرین کلایی، مدیر تولید: ابراهیم قریشی، دستیار کارگردان: داود آب پیکر و راهنمایان محلی: یحیی غلامی، یزدان سینکایی، نوربخش آب پیکر، اسماعیل آب پیکر،  ابوالفضل محمد نژاد اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار