رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

سلمی افکاری تهیه کننده و کارگردان انیمیشن «ماهی بادکنکی» درباره این مجموعه که یکی از تولیدات مرکز پویا نمایی صبا است، توضیح داد. سلمی افکاری تهیه کننده و کارگردان انیمیشن درباره مجموعه انیمیشن «ماهی بادکنکی» که به کارگردانی و تهیه کنندگی خودش در لونامکس پیکچرز تولید و در مرکز پویانمایی صبا  تهیه شد است و در حال حاضر به صورت […]

سلمی افکاری تهیه کننده و کارگردان انیمیشن «ماهی بادکنکی» درباره این مجموعه که یکی از تولیدات مرکز پویا نمایی صبا است، توضیح داد.
سلمی افکاری تهیه کننده و کارگردان انیمیشن درباره مجموعه انیمیشن «ماهی بادکنکی» که به کارگردانی و تهیه کنندگی خودش در لونامکس پیکچرز تولید و در مرکز پویانمایی صبا  تهیه شد است و در حال حاضر به صورت میان‌برنامه از شبکه نهال پخش می‌شود، عنوان کرد: خلاقیت در حل مسایل مبتلا به جامعه در حیطه فرد، خانواده و اجتماع، زندگی سالم و افزایش اطلاعات نسبت به مسئولیت اجتماعی، فضای مجازی، حفظ محیط زیست، اهدافی است که مجموعه انیمیشن ماهی بادکنکی آن را دنبال می کند.
او تاثیرات رفتاری انیمیشن «ماهی بادکنکی» بر مخاطب را اینگونه تبیین کرد: ایجاد رفتارهای مثبت مانند دوستی، مهربانی، اتحاد و پرورش رفتارهای صحیح اجتماعی و نکوهش رفتار نادرست در اجتماع، دفاع از امنیت سرزمین، تاکید بر نقش پدر و مادر و اهمیت اعتماد به فرزندان و همچنین استفاده سالم از فضای مجازی اهداف رفتاری است که در ساخت این انیمیشن بر آن تاکید شده است تا کودکان بتوانند علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از این اهداف بهره ببرند.
افکاری درباره داستان این مجموعه گفت: این پویانمایی داستان شهر کوچکی زیر آب است که قهرمانان آن چند دوست صمیمی هستند که به سرگروهی ماهی عاقل تری به نام «ماهی بادکنکی» سعی در رفع مشکلات شهر و اهالی دارند که معمولا توسط شخصیت های منفی داستان به وجود می آید. در این راه از مشورت و راهنمایی خانواده ها و استاد پیر شهر یاری می گیرند. شخصیت منفی داستان غول ماهی نام دارد و اره‌ماهی، جیزماهی، سبیل‌ماهی، ماهی بادکنکی و نی‌نی‌بال از دوستان «ماهی بادکنکی» هستند.

این تهیه کننده درباره معضلات ساخت چنین مجموعه هایی، اظهار کرد: مهمترین بخش ساخت و تولید انیمیشن، نه فقط برای ما که برای اکثر تولید کنندگان انیمیشن کودک، چالش‌های اقتصادی بوده و هست. علت بزرگ آن اختصاص ندادن بودجه مناسب برای تولید انیمیشن توسط سازمان صداوسیما است، همچنین با وجود ادعای فراوان پرداخت‌های دیر هنگام که بعضا چند ماه تا ۱ سال و اندی پس از تولید هم به طول انجامیده است از چالش های ما است. تا جایی که می‌دانم محمد رحیم‌لیوانی مدیر مرکز صبا رایزنی‌های بسیاری با سازمان صداوسیما برای دریافت بودجه بالاتر برای ساخت و تولید، انجام داده است ولی با وجود کیفیت بالای تولید و بالا رفتن دستمزد عوامل و… حتی همچنان مبالغ پرداختی بسیار پایین‌تر از قیمت عادی انیمیشن سازی در کشورهای همسایه است.

افکاری درباره حمایت های صورت گرفته توسط مسئولان از بانوان در صنعت انیمیشن سازی، تصریح کرد: در این زمینه، مهمترین مساله ای که وجود دارد، رزومه و نمونه های کار با کیفیت و امکان تولید و معرفی تهیه کننده قابل تایید از طرف مرکز صبا است و البته با وجود فشارها و دوندگی ها و… که برای همه تولیدکنندگان انیمیشن وجود داشته و دارد، در این مورد تفاوت خاصی بین بانوان و آقایان گذاشته نشده است.

او درباره راهکاری که در صورت عملی کردن آن کودکان ایرانی به انیمیشن های داخلی بیشتر علاقه‌مند می شوند، عنوان کرد: در صنعت انیمیشن سازی دنیا یکی از مسائل جذابی که برای بچه ها استفاده می شود، بهره گیری از داستان های جادویی و خیال انگیز است که همراه با شعر و آواز هستند، همچنین استفاده از کاراکترهای ابرقهرمان با قدرت های فراواقعی دیگر موضوع جذاب است اما ما با اینکه به شدت در تکنیک و تصویرسازی، هنرمندان قوی ای داریم که به دلیل کیفیت بالای کارشان از کشورهای دیگر برای ساخت انیمیشن برایشان دعوت نامه می فرستند، اجازه ساخت و داستان‌سرایی در هیچ کدام از این موارد را نداریم. اگر خط قرمزهای فراوانی که در تولید هست کاسته شود، مطمئنا کودکان ما هم لذت بیشتری از انیمیشن داخلی می برند، چون هم بزرگسال و هم کودک از انیمیشن توقع فضای متفاوتی از فضای واقعی دارند.

افکاری در پایان گفت: تا کنون ۲۰۱ قسمت از این برنامه ساخته شده است که ۷ قسمت از دوبله فصل چهارم باقی مانده و همزمان در حال تولید فصل پنجم هستیم. این انیمیشن با تکنیک سه بعدی و در نرم افزار مایا تولید می شود و در آن سعی بر آن بوده است که رنگ و نور و کاراکترها برای کودکان جذاب و دوست داشتنی باشد. کاراکترها نیز به گونه ای طراحی شده اند که به نمونه واقعی آن در دریا نزدیک باشند.

دیگر عوامل این انیمیشن عبارتند از مجری طرح: علیرضا عیسائی تفرشی، نویسندگان: احسان شعبانیان، زهرا فرزان مهر، ندا کشاورز، محمدجواد امینی، سمیرا کمالی، شبنم فتاحی عارف، نسرین خنجری و مرضیه شاکری، مدیر تولید: محمد کیاماری، مدیر فنی: مرتضی جعفرزاده، طراح ویژوال و فضا: محمد میروهابی، علی اسماعیل زاده، طراح شخصیت: علی اسماعیل زاده، مدلساز شخصیت: مرتضی قفلی، مدلساز فضا: یاشار اشراق، مصطفی جعفرزاده و محمدصالح امینی، مدلساز وسایل صحنه: مصطفی جعفرزاده، یاشار اشراق، محمدصالح امینی، نگار صمدی و محسن سپهری، بافت: علی اسماعیل زاده، سعید کلهر، محمدصالح امینی و نگار صمدی، ریگ: مصیب عباسی، مرتضی جعفرزاده، مصطفی جعفرزاده، شهرام دیناروند، لی اوت: امیر کوشافر، وحید حیدری، نواب موسوی، سرپرست انیمیت: سلمی افکاری، انیمیت: وحید حیدری، النا سپه یار، مصطفی جعفرزاده، میلاد جعفرزاده، مصطفی کریمی، نواب موسوی، رندر و نور: سعید کلهر، کامپوزیت: محمد کیاماری، صداگذاری و ترکیب صدا: امیرحسین شهبازی، سرپرست صداپیشگان: ایمان سواری، صداپیشگان :ایمان سواری، سمانه کیانی، فاطیما اسدی فر و مرضیه شریفیان، صدابرداری: محمد رضاکرمی، ایمان سواری، ضبط در استودیو لوتوس، موسیقی تیتراژ: میلاد عدل، موسیقی متن: هوتن پورزکی، تنظیم موسیقی تیتراژ ابتدایی: امین طاهری، ترانه: شایسته هوشمند، گیتار تیتراژ ابتدایی: رضا کاظم زاده، میکس تیراژ ابتدایی: حسین حاجی علی محمدی، تیتراژ: محمد میروهابی، ناظر محتوا: کامل حسن زاده و ناظر کیفی: بهاره درفشی.

این انیمیشن به مدت ۱۰ دقیقه میان برنامه ای پخش می شود.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار