رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

۲۰ مهرماه در تقویم به نام بزرگمرد شعر و ادب پارسی، خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی رقم خورده، از همین رو برنامه «باغ هنر» رادیو ایران به این موضوع می پردازد. به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران،کوروش کمالی سروستانی، پژوهشگر، زبان‌شناس و نویسنده که روز بزرگداشت حافظ را به ثبت […]

۲۰ مهرماه در تقویم به نام بزرگمرد شعر و ادب پارسی، خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی رقم خورده، از همین رو برنامه «باغ هنر» رادیو ایران به این موضوع می پردازد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران،کوروش کمالی سروستانی، پژوهشگر، زبان‌شناس و نویسنده که روز بزرگداشت حافظ را به ثبت رسانده در خصوص چگونگی انتخاب این روز گفته است؛ وقتی دیوان حافظ را ورق می‌زنیم صحبت از مهر، دوستی و محبت است. همچنین شأن حافظ در بین شاعران بسیار بالا است و نمره حافظ هم بیست است. از این رو۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ نام‌گذاری شد.
وحید بیات تهیه کننده این هفته برنامه «باغ هنر» بیان کرد: دربرنامه امروز بخشی را به حافظ خوانی شعرای نام آور اختصاص داده ایم.
وی ادامه داد: همچنین با علیرضا فولادی استاد زبان و ادب فارسی در خصوص روز حافظ گفت و گو می کنیم .
بیات از دیگر بخش های برنامه به گزارش تینا میرکریمی و بخش معرفی کتاب توسط علی رکاب کتابفروش خلاق یکی از کتابفروشی های تهران و عضو کتابفروشان بی مرز، و دبیر کانون ادبی اسم اشاره کرد.
«باغ هنر» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰ با اجرای شهاب شهرزاد از رادیو ایران پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار