رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و بوشهر از اتمام این رویداد در این استانها خبر دادند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری «مهر سینمای ایران»، حمیدرضا قناعتی مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس درباره نحوه برگزاری «مهر سینمای ایران» در این استان گفت: این رویداد از روز […]

مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و بوشهر از اتمام این رویداد در این استانها خبر دادند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری «مهر سینمای ایران»، حمیدرضا قناعتی مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس درباره نحوه برگزاری «مهر سینمای ایران» در این استان گفت: این رویداد از روز سه‌شنبه ۱۹ مهر ماه در استان ما آغاز شد و تا ۲۴ مهر ادامه دارد. در واقع، روز یکشنبه ۲۴ مهر مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

وی افزود: افتتاحیه نمایشگاه عکاسی، نقد و تحلیل آثار عکاس‌های فعال استان فارس، پاتوق و عکس شیراز برنامه‌های روز نخست ما بود. در روز دومِ این جشنواره، تور عکاسی زیرزمینی از مترو با همکاری شهرداری انجام شد. همچنین کارگاه انتقال تجربه با حضور نرگس آبیار برای علاقه‌مندان برگزار شد. غبارروبی قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای شیراز با حضور جمعی از اهالی هنر و فیلمسازان و کارگاه بازیگری مقابل دوربین با حضور اصغر همت از جمله برنامه‌های روز سوم و چهارم بودند.

قناعتی با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های روز اختتامیه ذکر کرد: در روز آخر، اکران فیلم‌های برگزیده فیلمسازان استان فارس همچون «رام‌خانه»، «آپاراتچی» و «اجاق» به نمایش در می‌آید. برپایی نمایشگاه عکس، تجلیل از فیلمسازان برتر و فعال و عکاس‌هایی که در دورانِ زیستِ کرونا، تصاویر ارزشمندی را ثبت کرده‌اند. همچنین تجلیل از چند هنرمند شهید و ایثاگر و پیشکسوتان عرصه هنر استان فارس از جمله برنامه‌هایی است که برای مراسم اختتامیه تدارک دیده‌ایم.

وی اضافه کرد: همان‌طور که می‌دانید امین تاریخ اصالتی شیرازی داشت و متاسفانه مدتی پیش ایشان را از دست دادیم. به همین دلیل، در روز اختتامیه، بزرگداشتی برای این هنرمند با حضور خانواده‌اش خواهیم داشت.

مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد استان فارس در پایان تاکید کرد: باتوجه به اینکه در چند ماه گذشته، انجمن سینمای جوانان استان فارس فعالیت بسیاری در زمینه پخش فیلم کوتاه و مستند داشت؛ برگزاری رویدادی همچون «مهر سینما» موجب شد تا نقطه آغازی برای حضور جدی‌تر استان فارس در عرصه سینمایی باشد. فیلمسازان در استان فارس و به خصوص در شهرستان شیراز، از این رویداد استقبال کردند و موجب شد تا اهالی هنر گرد هم آیند و درباره آینده‌ پیش‌روی سینمای استان برنامه‌ریزی کنند. امیدوارم با استمرار این رویداد، شاهد رونق و تعالی‌بخشی سینمای استان‌‌ها باشیم.

همچنین امشب ۲۴ مهرماه، شهر بوشهر به مدیریت عبدالرحیم افروغ به تجلیل از هنرمندان خود می‌پردازد. این برنامه ساعت ۱۹ و در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر برگزار می‌شود.

بر این اساس تیم هیئت انتخاب استان بوشهر، در هر سیزده بخش در حوزه سینما از یک هنرمند تقدیر می‌کنند. همچنین از شش نفر از هنرمندان پیشکسوت و خانواده‌های شهدا تجلیل خواهد شد.

«مهر سینمای ایران» به مناسبت روز ملی سینما و با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر طراحی و پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار