رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

به بهانه برگزاری اولین روز از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، به اختصار تعدادی از مهمترین آثار به نمایش در آمده در پردیس سینمایی ملت را رو مرور کردیم. یک تن ( پویان مکری ) بازیگوشی های فرمی و ساختاری فیلم که در شکل بصری و فیلمبرداری آن نمود برجسته ای دارد و بر […]

به بهانه برگزاری اولین روز از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، به اختصار تعدادی از مهمترین آثار به نمایش در آمده در پردیس سینمایی ملت را رو مرور کردیم.

یک تن ( پویان مکری )

بازیگوشی های فرمی و ساختاری فیلم که در شکل بصری و فیلمبرداری آن نمود برجسته ای دارد و بر پایه یک موقعیت استوار است فیلم را بیش از آنکه متعلق به سینمایی داستانگو باشد از آن اثری تجربی پدید آورده. یک تن یکی از رادیکال ترین فیلم های کوتاه چندسال اخیر است که حتی باخودش نیز شوخی می کند.

غیر موجه ( محمدرضا خاوری )

حاصل کار فیلمساز در به کارگیری قصه ایی که در دلش واجد تاویل و تفسیرهای مضمونی و محتوایی متناسب با شرایط اجتماعی زیست آدم هایش می باشد و بر پذیرش و یا عدم ناسازگاری تاکید دارد؛ قابل تامل است. نسیم ادبی انتخابی درست و باور پذیر برای ایفای نقش یک استاد خاص است و جا می افتد.

وقفه ( مانا پاک سرشت )

انتخاب دوره گذار از یک زندگی مشترک و بازگشت به زندگی ماقبل از ازدواج از زاویه دید یک زن در شرایطی که بازیگر این نقش کارگردان فیلم نیز هست جالب توجه است. فیلم هر چقدر که در پرداخت شخصیت زن موفق است از ارائه تصویر دقیق مرد طفره می رود و یا پرهیز می کند.
پایان فیلم شاید از تجدید نظر شخصیت زن پس از آن اتفاق حکایت دارد !!؟؟

نحسی ( پارسا امیری زاد )

یک کمدی سر پا و موثر که با بسط سوژه در موقعیت های مختلف، موفق عمل می کند و جذابیت های کلامی را با المانهای اغراق آمیز بصری می آمیزد تا مخاطب را برای دقایقی مشعوف سازد.
انتخاب و بازی علیرضا استادی کاملاً منطبق برنقش است و در یادماندنی. نحسی نیز همچون یک تن بی پروا و آزادانه از فیلم بودن ابایی ندارند چیزی که در سینمای بلند به سبب احتیاط هایش خبری از آن نیست.

جناکات ( عطا مجابی )

اقتباس از جنایت و مکافات این بار در یک فیلم کوتاه که برخلاف نمونه های دیگر دیالوگی ندارد و می کوشد تا با زبان تصویر به ترجمان آن بپردازد. فیلم در کلیت به سینما نزدیک است. علی رغم تلاش قابل توجه در زمینه جلوه های ویژه رایانه ای، در پاره ای از قسمت ها ضعف هایی در این حوزه مشهود است. خوش سلیقگی در انتخاب عنوان فیلم و درونمایه اثر جالب توجه است. همچنین حضور سوسن مقصودلو با آن سابقه طولانی در چند پلان یک فیلم کوتاه برجنبه های حرفه ای کار او تاکید می کند.

سینماخانه: حمید عبدالحسینی 

در همین زمینه بخوانید: در اهمیت فیلم کوتاه

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار