رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

وحید اسدی مدیر رادیو مستند هدف از راه اندازی این رادیو را برجسته کردن مستند رادیویی به‌عنوان یک شیوه‌ از برنامه‌سازی رادیویی،مبتنی بر بازتاب صدای واقعیت و انعکاس زندگی و معاش مردم در عرصه‌های مختلف دانست. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی معاونت صدا چندی پیش، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه […]

وحید اسدی مدیر رادیو مستند هدف از راه اندازی این رادیو را برجسته کردن مستند رادیویی به‌عنوان یک شیوه‌ از برنامه‌سازی رادیویی،مبتنی بر بازتاب صدای واقعیت و انعکاس زندگی و معاش مردم در عرصه‌های مختلف دانست.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی معاونت صدا چندی پیش، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، وحید اسدی مشاور و مدیر هماهنگی و نظارت فضای مجازی این معاونت را با حفظ سمت به عنوان مدیر شبکه رادیویی مستند منصوب کرد.
وحید اسدی با اشاره به تاریخ پخش مستند رادیویی گفت: تهیه و تولید مستند رادیویی سابقه ای طولانی‌ دارد و پیش‌از اینکه برنامه‌های مستند تصویری در تلویزیون تولید شود، ابتدا در رادیو و در کشورهایی که درگیر جنگ جهانی دوم بوده‌اند به منظور اطلاع‌رسانی از شرایط جنگ و تهییج نیروها و همچنین ترسیم و توصیف جبهه های جنگ مورد استفاده قرار می گرفت.
وی افزود: اینگونه برنامه‌سازی مستند در کشور ما نیز از سال‌های دور مورد توجه قرار گرفت و نمونه‌های بسیاری را پدران ما و نسل‌های گذشته از رادیو شنیده‌اند.

تقویت جایگاه مستند برای هویت بخشی مستقل

مدیر رادیو مستند بیان کرد: در طول سال‌های دفاع مقدس، کارهای مستند بسیار ماندگار و منحصر به فردی را از رادیو جبهه و رادیو سراسری شنیده ایم که در گنجینه آرشیو رادیو همچنان موجود است. از این رو تصمیم معاونت صدا بر این شد که این گونه از برنامه‌سازی رادیویی مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا بتواند به‌صورت یک هویت مستقل مطرح شود.
اسدی تصریح کرد: گام اول راه اندازی رادیو مستند در اردیبهشت‌ماه امسال مقارن با سالگرد تأسیس رادیو در ایران و هم‌زمان با برگزاری نخستین جشنواره مستند رادیویی پژواک برداشته شد و رادیو مستند یک ماه مهمان مخاطبان بود. در حال حاضر هم با یک وقفه‌ی کوتاه، بار دیگر رادیو مستند از ششم مهرماه بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۵/۵ مگاهرتز و بر روی درگاه‌های اجتماعی و مجازی دوباره آغاز به کار کرد.

علاقه و ذائقه مخاطب اولویت رادیو مستند

وحید اسدی اظهار داشت: اولویت ما در انتخاب برنامه، علاقه و ذائقه مخاطب و هر آنچه که مورد توجه شنوندگان است،خواهد بود و به طور حتم با استفاده از گنج آرشیو رادیو و برنامه هایی که توسط چهره های تکرار نشدنی هنرمندان این عرصه تهیه و تولید شده است،رضایت مخاطبان رادیو مستند را فراهم خواهیم کرد.

وحید اسدی مدیر رادیو مستند با قدردانی از حمایت علی بخشی زاده معاون صدا برای راه‌اندازی رادیو مستند به برگزاری دومین جشنواره ملی مستند رادیویی اشاره کرد و گفت: امیدوارم رادیو مستند ثمرات و نتایج بسیار خوبی برای رسانه گرم رادیو و همچنین برای شنوندگان عزیز و محترم داشته باشد.

تربیت برنامه‌سازان جوان و تازه‌نفس در رادیو مستند

مدیر رادیو مستند در پایان گفت: تمام تلاش من و همکارانم به عنوان یک تیم برنامه‌ساز همدل در ماه‌های گذشته این بود که رادیو مستند یک رادیوی متفاوت باشد و در این راستا تصمیم گرفتیم تا بخشی از تولیدات این رادیو توسط دوستانی انجام می‌شود که به‌صورت غیرحرفه‌ای فعالیت می‌کنند و حاصل این فرآیند کادرسازی و تربیت برنامه‌سازان جوان و تازه‌نفس خواهد بود که امیدوارم نتایج خوبی حاصل شود و مورد توجه شنوندگان عزیز قرار گیرد.

یادآور می شود شبکه رادیویی مستند که از مجموعه رادیوهای فصلی و مناسبتی محسوب می شود با هدف همراهی هرچه بیشتر با مخاطبان رادیویی از طریق گیرنده های رادیویی به طول موج ۹۵/۵ مگا هرتز ردیف اف ام و گیرنده های دیجیتال ستاباکس و رادیو نما قابل دریافت است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار