رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • پنجشنبه 29 دی 1401 - 14:32
  • کد خبر : 114516
  • هنر
  • چاپ خبر : مجموعه کتاب سه جلدی «سینمای تاثیر گذار» منتشر شد

به بهانه انتشار کتاب سینمای تاثیر گذار که در ۳ جلد تالیف شده است؛ پایگاه خبری سینماخانه گفتگوی کوتاهی با محسن عبدلی نویسنده این کتاب داشت. عبدلی که در عرصه های دیگر حوزه سینما، همچون فیلمنامه نویسی، کارگردانی، تدوین و تدریس نیز فعالیت دارد؛ از اهمیت این ۳ جلد کتاب گفت و عنوان کرد: همانگونه […]

به بهانه انتشار کتاب سینمای تاثیر گذار که در ۳ جلد تالیف شده است؛ پایگاه خبری سینماخانه گفتگوی کوتاهی با محسن عبدلی نویسنده این کتاب داشت.

عبدلی که در عرصه های دیگر حوزه سینما، همچون فیلمنامه نویسی، کارگردانی، تدوین و تدریس نیز فعالیت دارد؛ از اهمیت این ۳ جلد کتاب گفت و عنوان کرد: همانگونه که از نام این کتاب بر می آید در مورد فیلم های مطرح و تاثیر گذار ایرانی و جهانی هستند. فیلم هایی که هرکدام در روح و روان تماشاچی و مخاطب نفوذ کرده و تا ساله های متمادی خاطره وعلاقه منتقدین، کارشناسان سینما و تماشاچیان سینما را به خود جلب کرده است.

جلد اول و دوم سینمای تاثیر گذار به فیلم های جهانی پرداخته و جلد سوم به سینمای ایران اختصاص دارد.

وی در ادامه به مدت زمان نگارش کتاب اشاره کرد و افزود: نگارش کتاب ها بطور تقریبی از مرحله ایده تا مرحله تحقیق و نگارش سه سال طول کشید. در مورد بعضی از فیلم های نادر تاریخ سینما با مشکلات نبودن منبع و ماخذ روبرو بودم، به اضافه اینکه کار روزانه و تدریس را باید از موانعی دانست که مانع از اختصاص تمام وقت من به تحقیق و نگارش این کتاب ها دانست.

عبدلی از نگارش کتاب دیگر خبر داد و گفت: در حال حاضر، روی مجموعه داستان های کوتاه “در جستجوی طلا” کار می کنم. مضاف بر اینکه با الهام غفوری، تهیه کننده سریال پایتخت، روی کتاب تاریخ سینمای ایران و جهان کار می کنیم. امیدوارم که کار ارزشمندی شکل بگیرد.

این نویسنده در خصوص انگیزه خود از نگارش کتاب ها گفت و افزود: انگیزه من از نگارش مجموعه کتاب های سینمای تاثیر گذار، آشنایی و مطالعه نسل جوان و به خصوص دانشجویان رشته سینما نسبت به فیلم های مطرح و مشهور سینمای ایران و جهان است که از این راه، سطح سینمایی آنها ارتقا پیدا کرده و باعث رشد و شکوفایی آنان در این عرصه گردد. ضمن اینکه همه علاقه مندان، کارشناسان و اساتید سینما نیز می توانند از خرمن اطلاعات و تحلیل مجموعه سینمای تاثیر گذار بهره برداری کنند.

وی در انتها اضافه کرد؛ پر واضح است که هنر هفتم همچون دیگر پدیده ها و هنرها با سرعت به طرف شکوفایی و تکامل هر چه بیشتر حرکت می کند و در این مسیر، اختراعات، ابداعات و اکتشافات، هر رور تکنیک جدیدی را در سینما مطرح می کند.

لزوم پیوستن و اتصال به این چرخه رونده و رو به توسعه، به روز شدن و تکمیل کردن اطلاعات و دانش خود با توجه به فنآوری های روز می باشد. از این رو تحقیق و تالیف کتاب در زمینه سینما، به روند رو به رشد این بزرگترین رسانه جهانی ای ابعاد و شکوفایی بیشتری می بخشد.

وظیفه هر هنردوست و سینما دوستی در این است که دانش و اطلاعات خویش را در زمینه این هنر جهانی به روز رسانی کند و کتاب مهمترین رسانه در این مورد است.

محسن عبدلی فیلمنامه نویس، کارگردان، تدوین گر و مدرس سینما و تلویزیون در دانشگاه های کشور عزیزمان ایران است.

سینماخانه / خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار